Business Hi-Tech

Reclamele din vorba in vorba iau amploare

20.06.2006, 21:05 50

Nume mari din industria publicitatii au ajuns la concluzia ca trebuie sa schimbe in mod radical campaniile de publicitate, intrucat reclamele transmise de catre utilizatori, prin viu grai sau pe Internet, incep sa fie din ce in ce mai eficiente, scrie Financial Times.
Vanzarile de produse sau servicii comercializate pe piata cresc intr-un ritm alert mai ales daca beneficiaza pe langa publicitatea "traditionala" si de reclama facuta de utilizatori, mai ales daca este facuta online, prin e-mail, prin intermediul retelelor sociale cum este MySpace.com sau pe serviciile de mesagerie online.
Aproximativ 76% dintre utilizatorii din toata lumea vorbesc cu alti utilizatori despre cel putin un brand pe parcursul unei zile obisnuite de lucru, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Starcom Mediavest, care ofera mai multor companii din piata, printre care si Procter & Gamble, consultanta in publicitate.
Insa cu toate acestea, discutiile dintre utilizatori in care exista si publicitate prin viu grai sunt foarte greu de urmarit, iar impactul lor exact asupra vanzarilor este dificil de cuantificat, scrie Financial Times. Starcom Mediainvest a dezvoltat un sistem numit Talktrack prin intermediul caruia poate determina efectele pe care le are publicitatea din vorba in vorba si nu numai asupra vanzarilor, scrie publicatia britanica.
"Publicitatea traditionala nu mai este atat de eficienta daca nu este suplimentata cu reclame transmise din vorba in vorba", a declarat Jim Kite, director de cercetare in cadrul Starcom Mediavest. Un numar din ce in ce mai mare de companii incearca sa convinga utilizatorii sa faca reclama produselor si serviciilor lor. Spre exemplu, Procter & Gamble le ofera clientilor diferite premii, cum ar fi cupoane pentru cumparaturi gratuite, produse cadou sau clipuri video, in speranta ca utilizatorii vor vorbi cu alti utilizatori despre aceste promotii si despre produsele companiei.
In plus, campaniile de marketing agresive au de asemenea rolul de a determina clientii sa vorbeasca mai mult despre o anumita companie, contribuind in acest fel la publicitatea facuta din vorba in vorba. Astfel, Ford, HSBC, Levi si alte companii au in plan sa afiseze reclame video pe site-uri de stiri si blog-uri (jurnale personalizate online), scrie Financial Times.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO