Business Hi-Tech

Retailerul online Elefant.ro a depăşit afaceri de 49 mil. euro în 2020, plus 35%. Compania vizează listarea la bursă până la finalul anului în curs

Sergiu Chircă, CEO al Elefant.ro

Sergiu Chircă, CEO al Elefant.ro

Elefant.ro, unul dintre cei mai mari retaileri online de pe piaţa locală, operat de compania Elefant Online, a înregistrat afaceri de 240 milioane de lei (49,2 mil. euro) la finalul anului trecut, în creştere cu aproximativ 35% faţă de anul precedent. Pentru anul în curs, compania ia în calcul o listare la bursă şi vizează o creştere de circa 25% a cifrei de afaceri.

„Anul 2020 a început foarte bine pentru noi. Compania trecuse printr-o serie de investiţii care au ajutat-o să-şi consolideze poziţia în piaţă. Contextul general determinat de pandemie a favorizat întreaga piaţă de comerţ online, dar la nivel de vânzări această influenţă s-a resimţit mai mult în al doilea trimestru al anului trecut şi mai puţin in lunile care au urmat”, a spus Sergiu Chircă, CEO al Elefant.ro.

De asemenea, compania a raportat un profit operaţional în valoare de 5,7 milioane lei pentru finalul anului 2020. Anul trecut a fost primul an în care retailerul online a înregistrat profit.

„Ne-am propus să depăşim afaceri de 300 de milioane de lei (61,5 mil. uro) la finalul acestui an şi un profit operaţional de cel puţin 10 milioane lei.”

Compania are ca obiectiv pentru anul în curs listarea la bursă - fie la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) sau pe o piaţă de capital regională.

„În 2021, la 11 ani de la lansare, elefant.ro înrgistrează o comunitate de aproape 3 milioane de clienţi. Având în vedere toate aceste aspecte, acţionarii companiei iau în calcul listarea la bursă, fie la BVB sau pe o piaţă de capital regională, foarte probabil până la finalul acestui an”, a adăugat Sergiu Chirca.

Anul trecut, Elefant.ro şi-a extins reţeaua de livrare la peste 1.500 de puncte, prin parteneriate încheiate cu easybox şi Poşta Română. Tot în 2020, compania a investit în dezvoltarea centrului propriu de fullfilment din apropiere de Bucureşti, majorând suprafaţa utilă cu 30%.

Pentru 2021, reprezentanţii companiei au ca obiectiv finalizarea proiectului marketplace, în urma căruia cumpărătorii vor avea acces la mai multe categorii de produse.

„Vom investi în continuare în generarea unei experienţe cât mai bune clienţilor, de la navigarea pe dispozitivele mobile, până la comandă şi livrare. În prezent peste 80% din traficul de pe elefant.ro provine de pe telefoane şi tablete.”

Compania fondată în 2010 şi-a extins activitatea peste graniţele României, deschizând o filială la Chişînău, în Republica Moldova.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO