Business Hi-Tech

Romanii vor sa detina cele mai noi gadget-uri IT

Romanii vor sa detina cele mai noi gadget-uri IT
04.07.2006, 18:47 23

Peste 65% dintre utilizatorii din Romania sunt interesati sa-si cumpere cele mai noi aparitii in materie de gadget-uri, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Synovate.
Cel mai important criteriu de alegere a noilor gadget-uri pentru utilizatori este brandul, peste 52% dintre romani luand decizia de cumparare a unui echipament electronic numai prin acest considerent, sustin analistii companiei Synovate.
Pentru aproximativ 19% dintre utilizatorii din Romania, pretul este cel de-al doilea criteriu important care contribuie la decizia de cumparare, urmat de functiile gadget-ului vizat si de cat de simplu este de utilizat, 15% dintre romani urmarind si acest aspect atunci cand vor sa achizitioneze o aparitie noua in materie de gadget-uri, reiese din studiul Synovate.
Intr-o mult mai mica masura conteaza si mobilitatea gadget-urilor - 5% dintre utilizatori, dar si aspectul exterior si designul acestora - 2% dintre romani.
Pentru utilizatorii din Romania, brandurile cel mai bine asociate cu noi tehnologii in industria IT&C sunt Sony, preferata de 28% dintre clienti, Philips - 23%, Samsung - 13%, Microsoft - 6% si LG - 5%.
Studiul Synovate a fost realizat pe un esantion de aproximativ 5.500 de utilizatori din Canada, China, Franta, Ungaria, India, Romania, Arabia Saudita, Slovacia, Taiwan si Thailanda.
Conform studiului, Romania se claseaza pe locul al doilea dupa numarul de utilizatori interesati de cele mai noi tehnologii si gadget-uri din industria IT&C, fiind surclasata de Arabia Saudita, unde peste 87% dintre utilizatori prefera gadget-urile de ultima ora.
Pe de alta parte, 45% dintre participantii la studiul companiei de cercetare Synovate spun ca nu pot trai fara telefonul mobil. Dupa celulare, cele mai indispensabile gadget-uri sunt considerate laptop-urile - 9%, urmate de televizoarele cu plasma - 8%, scrie presa internationala.
La nivel mondial, utilzatorii se confrunta cu doua probleme atunci cand vor sa achizitioneze un nou gadget: 28% dintre acestia sustin ca studiaza atent preturile, iar pentru 27% conteaza foarte mult brand-ul, conform studiului companiei de cercetare.
Ca si in cazul Romaniei, si la nivelul celorlalte state, Sony este brandul cel mai asociat cu noile tehnologii, urmat de Samsung si LG.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO