SAP România, subsidiara locală a producătorului german de soluţii software de business SAP AG, estimează că personalul centrului de consultanţă din Cluj-Napoca va creşte în următorii doi ani la 100 de angajaţi, de la aproximativ 30 de consultanţi în prezent. În prezent, în cele trei centre de consultanţă SAP din România lucrează peste 350 de consultanţi care asigură servicii pentru clienţi din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA).
„Pentru următoarele angajări vom căuta atât oameni cu experienţă în implementarea soluţiilor SAP şi care pot coordona echipele de juniori proaspăt create, cât şi buni cunoscători ai unor procese de business, cu o vastă experienţă într-o anumită arie de activitate şi care vor putea cu uşurinţă să-şi însuşească, în cadrul academiilor, soluţiile SAP“, a declarat Gheorghe Olteanu, directorul SAP Nearshore Center România. Oficialii companiei au mai precizat că viitorii angajaţi ai centrului din Cluj-Napoca trebuie să fie vorbitori de limba germană şi să aibă cunoştinţe avansate în ceea ce priveşte procesele logistice, în special SCM, TM, IS-U şi ERP Logistics.
În momentul de faţă 15% din angajaţii centrului de consultanţă SAP Nearshore Center din Cluj-Napoca sunt consultanţi seniori, 60% sunt angajaţi care aveau experienţă anterioară în utilizarea sistemului SAP şi cunoşteau procesele de business aferente, în timp ce 25% dintre angajaţi au fost recrutaţi direct din rândurile studenţilor. În primele trei luni din 2014, compania doreşte să organizeze o nouă ediţie a programului de recrutare SAP Academy, dedicat celor interesaţi să devină consultanţi SAP şi care presupune parcurgerea unor traininguri intensive de specialitate şi susţinerea unor examene pentru obţinerea certificării internaţionale SAP.