Piaţa locală de aparate foto a continuat să înregistreze scăderi şi în 2014, urmând să ajungă la sfârşitul anului la sub 200.000 de unităţi, segmentul cu cel mai mare declin fiind cel al camerelor foto compacte care tinde să fie substituit de telefoanele mobile inteligente. Această tendinţă se va menţine şi în următorii ani, ceea ce duce la schimbări în clasamentul segmentelor cu cele mai mari vânzări.
„Aparatele foto compacte din gama low-end vor scădea în continuare pentru că sunt atacate tot mai mult de smartphone-uri care sunt din ce în ce mai echipate tehnologic din punctul de vedere al software-ului, însă nu şi al opticii. Ne aşteptăm însă ca aparatele foto din gama high-end şi ultra zoom să crească constant. Această tendinţă va duce la modificarea pieţei în direcţia camerelor foto compacte mai performante“, a declarat Petronius Secăreanu, director general al reprezentanţei locale a Canon, unul dintre cei mai mari producători de aparate foto din lume.
El a estimat că piaţa echipamentelor foto-video din România va înregistra anul acesta o scădere de circa 20-25%, de la 230.000 de unităţi în 2013, urmând ca declinul să se atenueze la aproximativ 10-15% în 2015. Din punctul de vedere al valorii, piaţa foto s-a situat în primele nouă luni ale acestui an la circa 20 de milioane de euro, în scădere cu 26% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, potrivit studiului Temax realizat de compania de cercetare de piaţă GfK.