Business Hi-Tech

Şeful E-Boda: retailerii specializaţi în tehnologie vor pierde teren pe piaţa tabletelor

Drăgoiu, E-Boda: Retailerii specializaţi în tehnologie, cum este eMag, vor pierde teren pe piaţa tabletelor

Alexandru Drăgoiu, director general şi fondator al Rosal Import-Export

Retailerii specializaţi în vânzarea gadgeturilor, aşa cum este eMag, vor pierde teren pe piaţa tabletelor pe măsură ce această categorie de produse devine din ce în ce mai ieftină şi accesibilă, a declarat într-o conferinţă de presă Alexandru Drăgoiu, director general şi fondator al Rosal Import-Export, companie care vinde tablete şi alte produse electronice sub brandul E-Boda.

"Eu cred că evoluţia în ceea ce priveşte canalele de vânzări se va întâmpla următorul fenomen: canalele de vânzări care sunt percepute ca fiind foarte competente în a vinde tehnologie - şi să luam aici eMag - au avut pentru o bucată de vreme un avantaj", a spus Drăgoiu, răspunzând astfel unei întrebări adresate de ZF.

"Dar imaginaţi-vă ca eu ştiu un producător din China care are numai pe un singur model contract cu Wal-Mart (cel mai mare retailer din lume - n. red.) pentru un număr de 5 milioane de tablete pentru acest final de an. Sunt tablete care vor costa 79-89 de dolari. Ce înseamna asta? O piaţă mult mai avansată în care produsul a devenit commodity, şi în care marketshare-ul se distribuie de la cei competenţi în tehnologie la cei generalişti. Pe finalul acesta de an eu văd că suntem la situaţia în care cei super-specializaţi vor pierde ceva cotă de piaţă în favoarea retailerilor de tipul Altex, Domo şi Flanco iar la anul cred că în scenă vor apărea Carrefour, şi Auchan şi Metro pe măsură ce preţul se erodează şi adresabilitatea lui creşte. Pe piaţă vor intra şi <<vănzătorii de salam>>, cum le spunem noi".

Întrebat de ZF dacă nu se aşteaptă să se confrunte cu apariţia unei eventuale tablete sub brandul eMag, Drăgoiu a spus că nu l-ar mira "absolut nimic, pentru că pe piaţă exista tabletele Altex, iar eMag face parte dintr-un grup, care are un brand propriu - Serioux care este prezent în eMag şi Flanco. E o chestiune de focus. Asesoft (Network One Distribution - n. red.) e un distribuitor uriaş - are divizie de afaceri cu statul, de distribuţie de laptopuri, de produse proprii (…) Dintre cei patru jucători locali, trei joacă tare pe tablete, în timp ce Serioux este într-o zonă incertă, nu ştiu exact ce planuri au în lumea tabletelor dar nu m-ar mira să aiba o a doua evaluare şi să intre foarte puternic având aceste două canale, eMag şi Flanco".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO