Business Hi-Tech

Sony a adus în România un laptop pentru clienţi business, care costă 2.800 de euro. Primul utilizator: Camelia Şucu - GALERIE FOTO

Sony a adus în România un laptop pentru clienţi business, care costă 2.800 de euro. Primul utilizator: Camelia Şucu

Primul utilizator al noului VAIO Z, cu preţ de 12.000 de lei: Camelia Şucu

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

27.09.2011, 16:48 1354

Compania japoneză Sony a lansat pe piaţa locală cel mai puternic notebook ultra-portabil propriu, dedicat clienţilor business: noul VAIO Z, care are un preţ de 12.000 de lei (2.800 de euro).

Calculatorul este foarte subţire (16,65 mm) şi cântăreşte puţin peste un kilogram, în parte datorită utilizării unei carcase rezistente şi uşoare din fibră de carbon.

Cu o rezoluţie de 1600x900, ecranul VAIO de 33,2 cm (13,1'') dispune de un filtru anti-reflexie care minimizează efectul surselor de lumină reflectate în ecran.

Notebook-ul Vaio Z include ultima generaţie de procesoare Intel Core i7 de tensiune standard, plus memorie de 8GB DDR3 SDRAM şi o unitate de stocare SSD RAID de 256GB.

Echipamentul are şi o funcţie, denumită Quick Boot, care reduce timpul de încărcare a sistemului Windows 7 Professional cu până la 50% faţă de notebook-urile "obişnuite", conform Sony. Modulul încorporat "everywair" 3G WWAN facilitează accesul la internet prin intermediul reţelelor mobile.

La notebook poate fi conectat Power Media Dock, un modul de extensie care se conectează la VAIO printr-un cablu optic. "Portul corespunzător al notebook-ului poate fi, de asemenea, folosit pentru a ataşa dispozitive USB normale, atunci când nu este andocat. Dispunând de transfer de date de mare viteză, bazat pe arhitectura denumită "Light Peak", Power Media Dock creşte performanţa grafică, oferă opţiuni suplimentare de conectivitate şi include o unitate optică.

Prin adăugarea opţiunii Power Media Dock, VAIO Z poate fi afişa simultan informaţii diferite pe până la 4 ecrane (incluzând ecranul notebook-ului) prin intermediul porturilor de ieşire HDMI şi/sau VGA.

Pentru a promova imaginea noului notebook subsidiara locală a Sony a apelat la Camelia Şucu, una dintre cele mai bogate femei de afaceri locale, cunoscută mai ales prin prisma businessului din industria mobilei de lux Class Living.

"Colaborarea" dintre Sony şi Camelia Şucu "este bazată pe afinitate de produs, statut şi imagine" au răspuns reprezentanţii Sony la o întrebare a ZF în legătură cu detaliile financiare ale parteneriatului. "Camelia Şucu deţine acum primul Z din noua serie lansata de VAIO in România", au adăugat oficialii Sony.

Producătorul japonez de electronice a livrat anul trecut 3% din computerele portabile vândute în România şi vrea să ajungă la o cotă de 4,5-5% în acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO