Business Hi-Tech

Sony vede piaţa locală de laptopuri la 225 milioane de euro

Sony vede piaţa locală de laptopuri la 225 milioane de euro

Foto Shutterstock

Autor: Radu Racu

23.10.2012, 00:05 381

Piaţa românească de laptopuri va creşte anul acesta cu 7%, la circa 500.000 de unităţi, în pofida declinului pe care îl traversează în prezent celelalte ţări din regiune, conform estimărilor anunţate de Sony.

"Estimăm că anul acesta se vor vinde 500.000 de laptopuri în România, din care Sony va deţine o cotă de piaţă de 5%", a declarat Mircea Stoicescu, trade marketing manager al Sony România. Divizia locală a grupului nipon a încheiat anul 2011 cu o cotă de piaţă de 4,2% pe laptopuri.

Preţul mediu al unui model vândut anul acesta în România de producătorii de PC-uri este de circa 2.000 de lei, nivel care plasează vânzările totale la un miliard de lei (aproximativ 225 mil. euro), cu 8% peste valoarea din 2011, estimează Stoicescu.

Sony concurează pe segmentul laptopurilor cu producători ca HP, Acer, Lenovo sau Toshiba, însă produsele companiei nipone se plasează pe un interval de preţ mai ridicat. "Cel mai ieftin laptop al nostru este peste media pieţei, dar concurăm şi pe alt palier calitativ", a menţionat Mircea Stoicescu.

Cel mai mare jucător de pe piaţa locală de laptopuri este Acer.

La nivel regional, în cele 15 state în care activează Sony ECE, piaţa a consemnat un declin de 5-6% în trimestrul al treilea, în condiţiile în care consumatorii migrează spre alte dispozitive mobile, cum sunt tabletele PC, afirmă Yoshiyuki Fujioka, senior manager în cadrul diviziei din Europa Centrală şi de Est a Sony.

"Sony a crescut cu 15% în volum în acest interval, dar pieţele mari din regiune sunt afectate de criza economică şi de o canibalizare spre tablete şi smartphone-uri. În România, spre deosebire de trendul din regiune, aceste efecte nu au influenţat piaţa în asemenea măsură", afirmă oficialul nipon.

România este pe locul 4 în cele 15 ţări din regiune unde activează Sony ECE, o piaţă unde se vor vinde anul acesta 6 milioane de laptopuri, din care 200.000 reprezintă modele Sony, a menţionat Fujioka.

Producătorul nipon a lansat luni oficial pe piaţa din România gama nouă de laptopuri VAIO, care include două modele cu ecran tactil, cu preţuri pornind de la 4.000 de lei. Vedeta gamei este un ultrabook cu ecran tactil, cu procesor Intel din seria i, diagonală de 11,6 inci şi design glisant care îi permite să fie manipulat ca o tabletă. "Modelul pe care mizăm este noul ultrabook hibrid VAIO Duo, un sistem care combină performanţa unui PC cu experienţa de utilizare intuitivă oferită de către o tabletă. Laptopurile vor fi disponibile cu noul sistem de operare Windows 8, de pe urma căruia vom încerca să profităm din plin", a declarat Mircea Stoicescu, Trade Marketing Manager Sony România. Ultrabook-ul VAIO Duo este dotat şi cu un stylus care recunoaşte scrisul de mână pe ecran. VAIO Duo va fi disponibil în magazinele din România la începutul lunii noiembrie la un preţ de pornire de 6.000 de lei, în timp ce celelalte modele vor putea fi achiziţionate începând cu săptămâna viitoare.

"Până la finalul anului estimăm că vom vinde câteva sute de exemplare din modelul VAIO Duo", a precizat Stoicescu.

Producătorii de laptopuri se confruntă cu o concurenţă din ce în ce mai puternică din partea tabletelor PC.

În România, estimările principalilor jucători din industrie plasează piaţa de tablete la circa 150.000 de unităţi în 2012, în creştere cu aproape 400% faţă de anul trecut. În valoare, piaţa tabletelor se păstrează la un sfert din cea a laptopurilor anul acesta, însă perspectivele de creştere sunt în favoarea dispozitivelor cu touchscreen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO