Business Hi-Tech

Strategia Dell de vanzari directe de rezultate in India

29.08.2008, 19:08 98

Dell, al doilea mare producator de PC-uri din lume, intens criticat de analistii din Statele Unite pentru ca se bazeaza prea mult pe vanzarea computerelor online, a inregistrat cifre bune pe piata din India, unde a aplicat strategia de vanzari directe, scrie Bloomberg.

Potrivit firmei de analiza IDC, vanzarile de computere personale in India sunt de trei ori mai ridicate fata de cele din SUA, iar cota de piata a companiei americane pe aceasta piata s-a dublat in ultimii trei ani.

Analistii considera ca acesta este unul din principalii factori care ar putea contribui la un avans de 7,9% al vanzarilor Dell in al doilea trimestru (incheiat in august), la aproape 15,9 mld. dolari (10,8 mld. euro).

Rezultatele pozitive inregistrate de Dell pe piata indiana se datoreaza in primul rand cererii ridicate din partea corporatiilor indiene ce prefera sa cumpere direct de la producator, evitand resellerii si internetul. Astfel, considera analistii, focalizarea afacerilor pe pietele emergente ar putea Dell sa depaseasca problemele cauzate de recesiunea americana.

Rivalul Hewlett-Packard (HP), cel mai mare producator de PC-uri si imprimante din lume, a inregistrat, de asemenea, o evolutie sustinuta pe piata indiana, ajungand la o cota de piata de 18,4% in primul semestru al anului in curs, conform IDC. Cota de piata a Dell in India a crescut la 7,6%, de la 3,1%.

HP isi comercializeaza produsele in India atat prin vanzari directe, cat si prin intermediul resellerilor, a precizat purtatorul de cuvant al companiei, Emma McCulloch.

Potrivit estimarilor analistilor intervievati de Bloomberg, profitul net al Dell in al doilea trimestru ar putea scadea cu 3,6% ajungand la 719,2 mil. dolari (489,20 mil. euro). Purtatorul de cuvant al companiei, David Frink, a refuzat sa ofere detalii inainte de anuntarea oficiala a rezultatelor.

Cotatia titlurilor companiei americane a crescut cu 40% de la jumatatea lunii aprilie, in timp ce HP a inregistrat o majorare de doar 2,1% in aceeasi perioada.

Pe anumite piete emergente unde consumatorii achizitioneraza mai multe computere personale decat in India, Dell a adoptat o strategie ce vizeaza majorarea numarului de retaileri. In China, spre exemplu, compania americana dispune de aproximativ 3.500 de puncte de retail, in timp ce in India, numarul unitatilor va urca la doar 40 pana la sfarsitul anului.

Desi compania americana si-a majorat lista resellerilor si a partenerilor de retail in India, reprezentantii Dell au precizat ca nu intentioneaza sa isi schimbe strategia de vanzari directe.

Acestia au adaugat ca intentioneaza sa puna in vanzare patru noi versiuni de PC-uri in China si pe alte 20 de piete emergente. Acestea vor fi destinate companiilor mici si mijlocii.

Pe piata locala, Dell Romania a vandut 49.695 de computere in primul semestru al acestui an, in crestere cu 83,2% fata de perioada similara a lui 2007.

Reprezentanta locala a producatorului american isi propune pentru acest an o crestere de 50% a numarului de unitati comercializate, fata de cele 84.421 de unitati vandute in 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO