Business Hi-Tech

TARA Interactive, dezvoltator software: automatizarea interacţiunii magazinelor online cu furnizorii poate genera o creştere cu 30% a vânzărilor. În prezent, doar 5% dintre magazinele online româneşti apelează la automatizări de procese

Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

Autor: Alexandra Cepăreanu

23.04.2024, 14:46 72

Automatizarea interacţiunii magazinelor online cu furnizorii poate genera o creştere cu 30% a vânzărilor în trei luni, au transmis printr-un comunicat reprezentanţii companiei TARA Interactive, specializată în furnizarea de servicii de dezvoltare software şi consultanţă, cu afaceri de peste 1,2 mil. euro (la nivel de grup) în 2023, plus 15%. Spre exemplu, prin instalarea unei soluţii bazată pe tehnologie RPA (Robotic Process Automation) de automatizare a interacţiunii cu furnizorii, un magazin online de piese auto a înregistrat creşteri de 30% ale vânzărilor în trei luni de la instalare.

„Clientul, un magazin online specializat în comercializarea pieselor auto, se confrunta cu dificultăţi legate de gestionarea timpului şi resurselor umane. Vânzările se bazau pe un proces complex de comandă, care necesita verificarea stocurilor şi a celor mai bune preţuri pe platformele a cinci furnizori diferiţi; o procedură care ocupa aproximativ 70% din timpul echipei de vânzări. Această metodă ineficientă ducea la pierderea potenţială a clienţilor din cauza răspunsurilor întârziate şi a unui client service suboptimal”, a spus Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive.

El a adăugat că, după o analiză amănunţită, specialiştii TARA Interactive au propus automatizarea interacţiunii cu platformele furnizorilor, soluţie care a permis nu numai accelerarea răspunsurilor oferite clienţilor, ci şi introducerea automată a comenzilor în sistemele furnizorilor atunci când clienţii acceptau termenii de livrare.

În prezent, doar aproximativ 5% dintre magazinele online româneşti apelează la automatizări de procese, dar asta doar în caz de forţă majoră. Potrivit analizei TARA Interactive, procentul este în creştere în ultimii doi ani, în contextul în care managerii shop-urilor online autohtone, predominant focalizate pe automatizări în vânzări şi marketing, încep să recunoască importanţa extinderii automatizării în toate sectoarele operaţionale, pentru optimizarea gestionării şi reducerea costurilor operaţionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO