Business Hi-Tech

Telefonia mobila, sustinuta din clipuri publicitare

23.01.2007, 19:17 21

Majoritatea oamenilor sustin ca nu suporta reclamele. Acest lucru s-ar putea schimba insa, daca vizionarea lor ar scadea costul facturii, scrie International Herald Tribune.
Operatori de telefonie mobila din Statele Unite, precum Verizon, Sprint si AT&T incep sa testeze publicitatea pe ecranele telefoanelor mobile. Analistii considera ca fenomenul va deveni foarte raspandit pana in 2008.
Companiile de telefonie sustin ca abonatii lor vor beneficia in schimb de servicii imbunatatite de Internet mobil si de continut media gratuit sau la preturi reduse. Alte companii, precum Virgin Mobile Statele Unite si Amp'd Mobile merg si mai departe, oferind clientilor reduceri de plata pentru vizionarea reclamelor.
Operatorul Amp'd Mobile, a carui tinta sunt tinerii intre 18 si 24 de ani, va oferi anul acesta un plan de publicitate ce se bazeaza pe inscrierea voluntara a utilizatorilor. Clientii care se aboneaza vor avea acces la jocuri gratuit, emisiuni, si alte tipuri de continut media - cu conditia sa accepte vizionarea unor reclame.
Brian Mullen, directorul de dezvoltare al continutului business Amp'd Mobile, sustine ca ideea ar putea genera venituri impresionante de la numerosii utilizatori care apeleaza la acest serviciu.
Un alt operator de telefonie mobila, Xero Mobile, intentioneaza sa distribuie gratuit un milion de telefoane mobile in campusurile universitatilor din Statele Unite. Compania are de gand sa ofere clientilor sai o reducere de 40% a planului tarifar daca acestia sunt de acord sa vizioneze patru reclame pe zi. Operatorii de telefonie mobila din Coreea de Sud si Japonia, piete unde folosirea Internetului mobil este deja banala, distribuie publicitatea mobila de ceva timp. In Europa, unde publicitatea prin intermediul mesajelor text a devenit comuna, operatorii experimenteaza si cu alte genuri de publicitate mobila.
Compania finlandeza Blyk, va introduce in vara un serviciu gratuit, suportat de publicitate, care se adreseaza tinerilor intre 16 si 24 de ani. Abonatii vor completa un chestionar pe Internet ce include detalii personale si domenii de interes, iar in schimb vor primi o cartela SIM ce include un numar nespecificat de minute de convorbire si mesaje text pe luna. Reclamele trimise utilizatorului se vor baza pe raspunsurile din chestionar.
Analistii sunt de parere ca migrarea publicitatii pe ecranele telefoanelor mobile a fost inevitabila. Aceste dispozitive sunt mai raspandite decat PC-urile sau televizoarele, iar consumatorii le au tot timpul la indemana.
Un numar de clienti, de obicei tineri, nu folosesc telefoanele mobile numai pentru a vorbi sau a transmite mesaje text - navigheaza pe Internet, se uita la seriale sau emisiuni, fac fotografii si isi verifica e-mailul. Analistii spun ca aceste activitati vor deveni comune numai daca sunt reduse costurile aferente prin intermediul publicitatii.
Noile intrebuintari ale telefoanelor mobile prezinta oportunitati noi pentru companiile care se adreseaza consumatorului final si isi ating cu greu publicul tinta apeland la mijloacele media traditionale (televiziune, radio, reviste).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO