Business Hi-Tech

Tesco in telco

05.06.2003, 00:00 35

Grupul Tesco, care opereaza cea mai mare retea britanica de supermarket-uri, a infiintat o societate mixta cu compania de telefonie mobila mmO2 ( numarul cinci european) pentru comercializarea terminalelor marca Tesco, configurate cu tehnologia partenerului sau si compatibile cu reteaua acestuia. Cele doua companii intentioneaza sa investeasca fiecare cate opt milioane de lire sterline (11,14 milioane de euro), in urmatorii doi ani, cand proiectul ar putea deveni profitabil. Societatea Tesco Mobile isi va incepe activitatea in apropierea sarbatorilor de iarna. Potrivit reprezentantilor lantului de retail, companiile intentioneaza sa atraga aproximativ doua milioane de clienti, in primii cinci ani.Terry Leahy, directorul executiv al Tesco, a declarat ca initiativa companiei pe care o reprezinta se incadreaza intr-un proiect mai amplu de extindere in alte segmente de retail, cum ar fi serviciul de finantare Tesco Personal Finance sau pagina online Tesco.com.Piata britanica de telefoane mobile are una dintre cele mai mari rate de penetrare din lume. Aproape 80% din totalul populatiei, respectiv 50 de milioane de persoane, detin un telefon mobil.Peter Erskine, directorul executiv al mmo2, a precizat ca proiectul incearca sa impuna cele doua companii pe o piata competitiva, prin lansarea unei varietati de oferte avantajoase.El nu a precizat care vor fi diferentele dintre Tesco Mobile si operatorii cu care va intra in competitie, dar a sugerat ca societatea va stimula cererea prin promovarea unor preturi scazute.Tesco detine cea mai mare cota pe piata interna si are 2.291 centre de desfacere pe plan intern si in alte noua state din Europa si Asia: Irlanda, Ungaria, Cehia, Slovacia si Polonia, respectiv Coreea de Sud, Thailanda, Malaezia si Taiwan. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO