Business Hi-Tech

Toshiba, Sony si Fujitsu pregatesc mini laptop-uri

05.08.2008, 19:54 31

Sony, Toshiba si Fujitsu, unii dintre cei mai mari producatori de PC-uri din lume, se pregatesc sa lanseze propriile versiuni de laptop-uri ultra ieftine pentru a concura cu liderul de pe aceasta piata, Asustek din Taiwan, al carui notebook EeePC este comercializat cu doar 300 de dolari (192,81 euro), scrie Financial Times.
Potrivit unor surse din Taiwan, cel mai mare producator de hardware, Quanta, intentioneaza sa produca un astfel de computer pentru Sony.
De asemenea, Invetec, un alt producator de notebook-uri a incheiat un contract cu Toshiba pentru a asambla o versiune de laptop ultra low-cost pentru compania nipona. Fujitsu a anuntat la randul sau crearea unui astfel de computer in propriile fabrici. Producatorii de notebook-uri ieftine au acaparat un procent tot mai mare din cota de piata detinuta anterior de marii producatori de laptop-uri. Anunturile facute de cele trei companii japoneze reprezinta o incercare de a contracara aceasta situatie.
Succesul fara precedent al laptop-ului EeePC de la Asustek, lansat la finele anului trecut, a determinat de asemenea reactia celor mai mari trei producatori de notebook-uri, HP, Dell si Acer, sa anunte lansarea propriilor modele de astfel de computere low-cost.
"Pentru companiile japoneze, cresterea rapida a acestei piete reprezinta in mod clar o problema. Aceasta miscare este determinata in primul rand de teama de a nu suferi pierderi mari pe segmentul PC-urilor ultra-mobile, produse de catre acestea", a declarat analistul Alvin Kwock.
Calculatoarele ce pot ajunge pana la 2000 de dolari (1.285,45 euro), foarte usoare, de dimensiuni reduse si cu multe atributii, au ramas un produs de nisa.
Initial, expertii din aceasta industrie au fost de parere ca acest tip de laptop-uri ultra low-cost vor reprezenta o amenintare la adresa PC-urilor desktop ieftine sau a notebook-urilor cu pret redus deja existente.
Reprezentantii Fujitsu au confirmat faptul ca sunt in curs de dezvoltare a unui laptop low-cost pentru pietele din China, Singapore si Hong-Kong si ca pentru piata nipona vor momentul lansarii pana in momentul in care cererea va impune acest lucru. Ei nu au oferit insa detalii cu privire la data la care acesta va fi pus in vanzare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO