Business Hi-Tech

Un model de afacere american: De la un timpan rupt la un business de milioane de dolari

Un model de afacere american: De la un timpan rupt la un...

Autor: Ioana Nita

29.01.2013, 19:01 605

Cyrus Massoumi zbura cu avionul atunci când i s-a rupt timpanul. A avut nevoie de patru zile pentru a găsi un doctor, insă această experienţă i-a dat ideea înfiinţării ZocDoc, un site pe care oricine din SUA poate căuta medicul de care are nevoie, scrie CNBC.

Chiar dacă unele persoane erau sceptice cu privire la funcţionarea acestui concept, Massoumi s-a gândit că dacă oamenii caută şi clasifică hoteluri, spre exemplu, de ce nu ar putea face acelaşi lucru şi în cazul medicilor?
 
“Concentrează-te şi nu te opri. Multe persoane îţi vor spune că nu are cum să funcţioneze. Dacă aceştia ar avea încredere că va funcţiona, atunci cu toţii ar face acel lucru”, a spus Massoumi, sfătuindu-i astfel pe antreprenorii care au îndoieli în privinţa implementării ideilor lor de afaceri.
 
În prezent, site-ul are peste două milioane de utilizatori lunar, iar compania urmează să deschidă un birou în oraşul Phoenix din statul american Arizona. 
 
Site-ul ZocDoc nu oferă doar opţiunea de a căuta un doctor, ci şi posibilitatea de a face programare la un medic specialist sau la dentist, inclusiv completarea în avans a formularelor necesare. De asemenea, clienţii site-ului pot acorda calificative medicilor, ceea ce poate fi un motiv pentru ca doctorii să trateze mai atent şi mai amabil pacienţii.
 
Accesul pacienţilor pe site este gratuit, însă doctorii trebuie să plătească o taxă pentru a fi incluşi în baza de date a companiei.
 
Inspiraţia pentru dezvoltare vine din biografia lui Steve Jobs
 
“Ceea ce este uimitor la Steve Jobs este că deşi avea defecte, acestea l-au ajutat să ajungă o mare personalitate”, a spus fondatorul ZocDoc.
 
Afacerea ZocDoc nu este prima experienţă antreprenorială a lui Massoumi. El a înfiinţat primul său site în anul 1999, acesta fiind specializat pe soluţii logistice online. Din această experienţă, el a învăţat că cel mai important lucru pentru a avea succes în iniţierea unei afaceri este să angajezi oamenii potriviţi.
 
“Îmi place atunci când angajaţii iubesc compania aşa cum o iubesc eu. Angajaţii ştiu că împreună suntem părinţii acestui copil, acum în vârstă de cinci ani”, a spus Massoumi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO