Business Hi-Tech

UPC scade pe cablu TV, dar creste pe toate celelalte segmente

UPC scade pe cablu TV, dar creste pe toate celelalte segmente

Jack Mikaloff a preluat in februarie postul de CEO al UPC Romania

07.08.2008, 21:02 49

Compania UPC Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala telecom, a afisat si pentru al doilea trimestru al acestui an scaderi ale numarului de clienti pe cablul TV, insotite de cresteri pe celelalte segmente de business - o constanta pentru cifrele raportate de operator in ultimul an.
Astfel, UPC a incheiat T2 cu 1,131 milioane clienti pe cablu analogic, reprezentand o scadere de 3,11% fata de anul precedent si de 4,51% fata de finele anului trecut. Pe segmentul de cablu digital, prin care clientii UPC au acces la o oferta ce include mai multe canale TV si o calitate mai buna a imaginii, compania a inregistrat o crestere de 8,2% (4.000 de clienti).
Per total, UPC a incheiat primul semestru al anului cu un numar total de 1,184 milioane clienti pe cablul TV. In aceste conditii, UPC a pierdut pozitia de lider al pietei locale de cablu TV, care a fost preluata de rivalii de la RCS&RDS, cu 1,3 milioane de clienti la finalul aceleiasi perioade.
RCS&RDS desfasoara o campanie de extindere a infrastructurii de cablu si fibra optica, operatiune prin intermediul careia operatorul a inceput sa atace si zonele care erau acoperite de UPC. Operatorul detinut de omul de afaceri Zoltan Teszari a crescut si prin achizitia mai multor operatori mai mici si a unor asa-numite retele de cartier.
UPC a pierdut circa 3% din baza de clienti in perioada 30 iunie 2007-30 iunie 2008, scadere cauzata exclusiv de divizia de servicii de televiziune, in conditiile in care numarul de abonamente s-a majorat cu circa 5%, reflectand cresteri pe sectoarele de telefonie si internet.
UPC avea, la 30 iunie 2008, 1,31 milioane de clienti in Romania, fata de 1,35 milioane la finele lunii iunie din 2007, reprezentand o scadere de aproape 3%. Declinul a fost cauzat exclusiv de divizia de servicii de televiziune (cablu, cablu digital, DTH si MMDS), care a pierdut 40.000 de contracte.
Fata de finele primului trimestru, numarul de clienti ai UPC Romania a scazut cu 9.700, in pofida unor cresteri de 10.700 si respectiv 6.600 de abonati la serviciile de internet si telefonie. Astfel, scaderea a fost cauzata exclusiv de rezultatul diviziei de servicii video, care a pierdut 27.000 de clienti.
Compania mentioneaza ca deconectarile abonatilor rau-platnici au fost intrerupte in Romania in primul trimestru al acestui an, pentru a facilita finalizarea implementarii noului sistem de facturare. Dupa incheierea acestui proces in trimestrul al doilea, UPC a reluat procedurile de deconectare a clientilor restantieri, inclusiv a celor care au beneficiat de servicii in prima parte a anului datorita schimbarii sistemului de facturare.
La nivelul grupului, veniturile au totalizat 1,75 miliarde de euro in prima jumatate a anului, cu 6,2% peste nivelul de 1,64 miliarde euro din intervalul corespunzator al anului trecut. In Europa Centrala si de Est, UPC a consemnat o crestere de 7,5% a veniturilor, de la 423 milioane euro la 455 milioane de euro.
Numarul total de clienti ai UPC Holding a scazut usor in perioada iunie 2007 - iunie 2008, de la 10,64 milioane la 10,59 milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO