Business Hi-Tech

UPC: Televiziunea digitala prin satelit si Internetul ne vor aduce cei mai multi clienti

UPC: Televiziunea digitala prin satelit si Internetul ne vor aduce cei mai multi clienti

Richard Anderson, CEO UPC Romania

07.07.2006, 18:36 110

Operatorul de comunicatii UPC Romania, unul dintre principalii jucatori de pe piata locala de profil, a facut anul trecut un profit brut de 4,93 mil. euro (17,85 mil. lei), la o cifra de afaceri de 28,62 mil. euro (103,7 mil. lei), potrivit datelor publicate de companie in Monitorul Oficial.
Fata de 2004, cifra de afaceri a crescut in euro cu aproximativ 30%, de la 21,72 mil. euro, in timp ce profitul brut a urmat o tendinta descendenta, fiind mai mic cu aproximativ 23% in euro. In 2004, UPC a inregistrat un profit brut de 6,44 mil. euro, conform datelor disponibile pe pagina web a Ministerului Finantelor.
Rezultatele financiare in euro au fost calculate la cursul mediu anuntat de BNR pentru anii 2004 si 2005. Compania este detinuta de Liberty Global International, al treilea mare operator de cablu din lume, ale carui afaceri s-au dezvoltat puternic pe plan local in ultimele sase luni, odata cu achizitia Astral Telecom si a operatorului de televiziune prin satelit (DTH) Focus Sat.
In ce priveste evolutiile inregistrate in 2005, Richard Anderson, CEO UPC Romania, afirma ca "anul trecut a fost un punct de referinta in istoria pietei de telecomunicatii din Romania". "Explozia serviciilor de televiziune prin satelit DTH, achizitia companiei Astral, dezvoltarea vizibila a operatorilor alternativi de telefonie (care au acum o cota de piata de aproximativ 10% din piata serviciilor de telefonie fixa), cel mai mare numar de canale TV lansate in cursul unui an, incepand din 1989... toate acestea ne determina sa spunem ca asistam la o revolutie digitala sau, mai precis, la o revolutionare a atitudinii consumatorului fata de serviciile de comunicatii", a explicat seful UPC.
De altfel, Anderson afirma ca "tarile din Europa de Est inregistreaza acum cea mai mare rata de crestere, dintr-un motiv simplu: serviciile cu valoare adaugata, cum sunt telefonia fixa pe tehnologie VoIP si Internetul in banda larga sunt in perioada de inceput pentru clientii rezidentiali. De asemenea, zona de afaceri se pregateste intens pentru aderarea la UE si aceasta presupune dezvoltarea de servicii de comunicatii complexe, moderne, de cea mai buna calitate". Luand in calcul aceste tendinte, seful UPC e convins ca, "in viitor, Europa de Est va fi noul El Dorado pentru investitorii straini".
Pe de alta parte, in ce priveste obiectivele companiei din acest an, Richard Anderson afirma ca "prioritatea UPC este integrarea tuturor companiilor din grupul Astral si Focus Sat sub umbrela UPC Romania. Aceasta implica fuziunea legala, realizarea unor sinergii operationale, alinierea organizationala, imbunatatirea serviciilor, alinierea si lansarea altor noi produse".
"Ne asteptam sa inregistram cresteri importante pentru clientii de Internet si de televiziune digitala prin satelit", adauga seful UPC.
"Cea mai interesanta tendinta pe care trebuie sa o urmarim in viitorul apropiat este cresterea acesibilitatii Internetului in banda larga pentru clienti. Zilnic, primim sute de cereri de instalare din partea clientilor rezidentiali, iar acest lucru nu se intampla in urma cu trei ani, de exemplu", a spus Anderson.
De asemenea, cererea pentru produse video specializate / de nisa este in continua crestere astfel ca in acest moment structuram produsele video in pachete astfel incat sa raspundem acestor preferinte din ce in ce mai sofisticate, a conchis Anderson.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO