Business Hi-Tech

UPC: Unii clienti nu-si mai permit cablu TV nici la 18 lei

UPC: Unii clienti nu-si mai permit cablu TV nici la 18 lei

Severina Pascu, directorul financiar al UPC: Pe televiziune digitala numarul de abonamente a crescut cu 67% fata de anul trecut

09.05.2010, 23:40 142

Locuitorii din orasele mici, care se confrunta cu o scadereaccentuata a puterii de cumparare pe fondul cresterii somajului, auinceput sa taie inclusiv din cheltuielile cu servicii considerateindispensabile, precum cele de televiziune, spun oficialii UPC,companie care a pierdut in primul trimestru 31.900 de clienti pecablul TV. Numarul doi pe piata TV a taiat in mai multe randuritarifele, ajungand sa fie, in unele cazuri - prin cumularea unorpromotii mai ieftin decat cel mai agresiv operator de pe piata,RCS&RDS. Insa unii clienti nu mai pot sustine nici un abonamentlunar de 18 lei pe luna pentru cablul analogic, spune SeverinaPascu, directorul financiar al UPC Romania.
"In ceea ce priveste serviciul de televiziune analogica se observao diminuare a bazei de clienti, determinata de conditiile economiceactuale, care au condus la scaderea puterii de cumparare. Aceastase reflecta direct in renuntarea la serviciile de televiziuneanalogica de catre un anumit segment al populatiei sau migrareaanumitor clienti catre operatori alternativi. Acestia ofera insa uncontinut mai restrans la preturi mai mici. Acest segment este sicel mai expus in conditiile in care situatia macroeconomicacontinua sa se deprecieze", a spus Severina Pascu.
Pe de alta parte, numarul de clienti pe televiziunea digitala acrescut fata de anul trecut cu aproape 100.000, la 245.600, iarcompania a continuat sa-si majoreze baza de clienti pe serviciilede internet si televiziune prin satelit.
"Primul trimestru al anului a marcat o usoara crestere a bazei deabonamente pana la 1.643.800, de aproximativ 0,2% comparativ cuaceeasi perioada a anului trecut. Pe segmente specifice, respectivteleviziune digitala, internet si telefonie, s-au inregistrat deasemenea cresteri fata de primul trimestru din 2009", a precizatdirectorul financiar.
Numarul mai mare de clienti pentru servicii mai scumpe - precumcablul digital, recorderul video sau televiziunea HD - a ajutatcompania sa-si mentina veniturile in lei la nivelul anului trecut,in ciuda reducerii tarifelor si a pierderii de clienti pe cablulanalogic. "La nivelul veniturilor in lei ne-am mentinut la un nivelsimilar raportat la aceeasi perioada a anului trecut, in ciudaconditiilor economice defavorabile", a spus Severina Pascu, fara aoferi cifre exacte. UPC este una dintre putinele companii telecomlocale care au tarifele exprimate in lei.
In dolari, UPC Romania a obtinut venituri de 43,5 mil. $ in T12010, fata de 39,8 mil. $ in T1 2009, potrivit datelor din raportulfinanciar al companiei americane Liberty Global, proprietarulcompaniei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO