Business Hi-Tech

Warner Bros isi cauta clientii pe web

28.06.2006, 19:09 13

Compania Warner Bros, unul dintre gigantii industriei mondiale a filmului si a divertismentului TV, a semnat saptamana aceasta un nou parteneriat, al doilea pana acum, prin care produsele sale vor fi distribuite prin Internet de un portal care, anterior, devenise renumit pentru ca oferea continut ilegal, scrie presa internationala.
Site-ul Guba.com, acum partener Warner Bros, oferea spre vizionare atat clipuri realizate de utilizatori, cat si inregistrari neautorizate ale unor show-uri TV, oferta transformand pagina web respectiva intr-una celebra.
Ca si in cazul companiei BitTorrent, care dezvoltase o tehnologie de partajare prin Internet a fisierelor care era utilizata mai ales pentru continut piratat, Guba.com a renuntat complet la oferta de continut ilegal si a devenit partener cu marile case de productie mondiale.
Conform analistilor citati de presa internationala, parteneriatele incheiate de Warner Bros au un scop foarte pragmatic: acela de a ajunge la categoria de clienti reprezentata de tineri, care prefera computerele si echipamentele portabile pentru a viziona filme sau diverse show-uri si care se uita tot mai rar la televizor.
"Copiii nu au, de regula, televizoare in dormitor", spune Tom McInerney, cofondator si director executiv al Guba.com.
"In schimb, ei au acces la computere si acestea devin sursa lor de divertisment", adauga McInerney. Guba.com este numai una din paginile web, de pe o lista in permanenta crestere, care ofera mici clipuri video realizate de utilizatori, care parodiaza, de regula, un clip al unui artist cunoscut sau redau o intamplare amuzanta.
Aceste site-uri au devenit rapid populare insa nu si-au dezvoltat un model de afaceri care sa le permita sa faca bani din aceste clipuri.
McInerney crede, de altfel, ca in cele din urma utilizatorii vor incepe sa plateasca pentru show-urile produse de profesionisti. "Nimeni nu o sa plateasca pentru un clip video cu giumbuslucuri facute de catel", adauga McInerney.
Conform parteneriatului incheiat cu Warner Bors, pretul inchirierii unui film pentru 24 de ore este de 1,99$, timp in care utilizatorii pot viziona filmul de oricate ori doresc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO