Business Hi-Tech

WSJ: Facebook ar avea cea mai mare marjă de profit dintre giganţii hi-tech şi dacă i-ar creşte costurile peste noapte cu 70%

WSJ: Facebook ar avea cea mai mare marjă de profit...

Autor: Ioana Nita

30.03.2018, 00:05 283

Facebook a ajuns la o dimensiune atât de ridicată a bazei de utilizatori şi la o marjă atât de mare a profitului, încât dacă reţelei sociale i-ar creşte peste noapte costurile cu 70% tot ar avea cea mai mare marjă dintre cei mai mari jucători din industria hi-tech americană, scrie cotidianul american Wall Street Journal.

„Facebook nu este doar una dintre cele mai mai profitabile companii hi-tech dintre cei mai mari jucători listaţi la bursă, ci este cea mai profitabilă, cu o marjă operaţională de 50% în 2017. Chiar şi dacă nivelul costurilor companiei ar creşte cu 70% în acest an, iar veniturile cu doar 30%, Facebook tot ar avea o marjă a profitului operaţional de 35%, mai mare decât cea a oricărui gigant hi-tech din SUA“, notează publicaţia.

Facebook are o bază de utilizatori atât de mare, un profit atât de bun şi o competiţie atât de fragilă, încât dosarul Cambridge Analytica - care a arătat cât de multe date colectează platforma despre utilizatorii săi şi cât de uşor pot fi ele extrase de către jucători externi - nu  va face compania să-şi piardă prea curând poziţia pe care o deţine la nivel global în ciuda proporţiei luate de scandal. Chiar şi furia pe care o resimt utilizatorii pe seama Facebook, care a determinat lansarea unei campanii de renunţare la conturile de pe platformă sub sloganul #deletefacebook (#ştergefacebook), are puţine şanse să aibă cu adevărat un impact real asupra businessului. „Facebook va simţi o durere, dar pentru ca lucrurile să se schimbe este nevoie de o masă mult mai mare de utilizatori“, notează WSJ.

Din cauza scandalului cu firma de consultanţă Cambridge Analytica, care este acuzată de autorităţile din SUA şi Marea Britanie că a folosit datele perso­nale a peste 50 milioane de utilizatori ai Facebook, acţiunile reţelei de socializare au scăzut cu circa 14% într-o săptămână, ajungând la cel mai mic nivel de la listarea companiei pe bursă în 2012.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO