Business Hi-Tech

Yahoo investeste 160 de milioane de dolari in comertul cu muzica digitala

20.09.2004, 00:00 16

Compania Yahoo, care opereaza unul dintre cele mai mari portaluri de pe Internet, si-a anuntat intrarea pe piata melodiilor digitale prin achizitionarea firmei Musicmatch in schimbul a 160 de milioane de dolari, scrie presa internationala. In acelasi timp, Yahoo pregateste un serviciu propriu de vanzare a melodiilor pe Internet, pe care planuieste sa-l integreze cu tehnologia celor de la Musicmatch pentru a contracara rivalii mai bine pozitionati pe aceasta piata, Apple, Microsoft sau RealNetworks.
Inca de la sfarsitul anului trecut, Yahoo lucreaza la un software propriu pentru un player muzical, care va fi completat cu un serviciu de download pentru abonati, scrie site-ul ZDNet.com. Acest pachet de servicii urmeaza sa fie lansat inainte de sfarsitul anului, in ciuda investitiei majore in compania Musicmatch ce lasa sa se intrevada o politica orientata direct pe portofoliul acesteia.
Insa Yahoo planuieste sa ruleze cele doua servicii simultan, pentru o perioada, dupa care sa preia tehnologia Musicmatch si sa mute toti clientii acestei companii in contul noului serviciu al Yahoo, comenteaza ZDNet.
In ciuda faptului ca se afla mult in urma rivalilor (de pilda, Apple a vandut deja prin magazinul iTunes melodii in valoare de peste 100 milioane de dolari), Yahoo pare a fi pus la punct o strategie pe termen lung prin care tinteste un loc in topul vanzarilor de muzica digitala, sunt de parere specialisti din piata. ?Au bani, si acesta este cel mai mare activ al lor", a spus un analist al companiei Gartner. La sfarsitul lunii iunie, Yahoo dispunea de suma de 2,6 miliarde de dolari in numerar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO