Business Internaţional

Accor vrea sa creasca in trei ani cat altii in cinci

25.04.2005, 19:35 13

Spre deosebire de cei de la Intercontinental Hotels Group, Whitbread sau Hilton, conducerea executiva a Accor nu a recurs la vanzari de active si la distribuirea veniturilor astfel obtinute actionarilor, si a preferat o strategie mai agresiva de extindere pe sectorul hotelurilor de categorie medie, scrie Financial Times.

Detinatorul brandurilor Ibis, Novotel si Mercure si-a majorat considerabil bugetul pentru investitii, dupa ce a beneficiat de o infuzie de 1,3 miliarde de dolari (1 mld. euro) din partea fondului Colony Capital.

Aflat intr-o camera luxoasa a unui hotel Sofitel, Jean-Marc Espalioux, directorul general al Accor, explica de ce grupul francez promoveaza o strategie diferita de a competitorilor sai.

Intr-un joint-venture pe termen lung, investitorul american si Accor vor folosi banii pentru a mari capacitatea camerelor cu 20% in urmatorii trei ani, pana la un nivel de 550.000 de camere.

"Colony ne-a oferit astfel posibilitatea sa terminam in trei ani ceva ce altfel ar fi durat cinci", a spus Espalioux.

Sectorul hotelurilor de clasa medie este considerat matur, mai ales in tarile emergente precum cele din Asia si Europa de Est, unde grupul si-ar putea pune in practica experienta prin intermediul brandului Ibis in Europa, respectiv Red Roof si Motel in SUA.

De curand Accor a pus bazele unui joint-venture cu Interglobe Enterprises, un grup turistic indian, pentru a deschide 25 de hoteluri Ibis in India si sudul Asiei in urmatorii 12 ani. Totodata, Accor intentioneaza sa mareasca numarul proprietatilor Ibis din China la 50 pana in 2010. Ibis va avea un rol din ce in ce mai important in cadrul portofoliului Accor pe fondul cresterii economice tot mai accentuate din China, este de parere Espalioux.

"In multe piete emergente, atentia se concentreaza numai pe hotelurile de lux, destinate celor cu bani. Pentru segmentul mediu din China, concurenta este slaba, cu exceptia jucatorilor locali", explica el.

Espalioux, planuieste sa mareasca numarul proprietatilor Ibis din tarile in care segmentul de mijloc nu este bine reprezentat.

"Ne vom concentra atentia asupra tarilor unde segmentul este limitat sau nu exista, precum Spania, Italia, Europa Centrala si Rusia", a explicat el.

Accor intentioneaza sa vanda unele din proprietatile de lux ale Sofitel, dar in acelasi timp sa pastreze contractele de management pentru a reduce volatilitatea castigurilor intr-un segment mult mai sensibil la ciclurile de afaceri.

Grupul a procedat si la renegocierea contractelor de inchiriere la 128 din proprietatile sale din Franta, si a trecut de la ratele fixe la cele variabile, ce sunt legate de venituri.

Este important de retinut ca aceste rate nu se aplica incepand de la un anumit prag de venit si se estimeaza ca aceasta masura va genera un beneficiu suplimentar la bugetul Accor de 140 milioane euro.

Accor mai detine active hoteliere evaluate la 1-2 miliarde euro in Europa care opereaza cu rate constante, dar ar putea opta pentru rate variabile in viitor.

"Accor a fost intotdeauna perceputa ca avand putine resurse disponibile pentru extindere iar tranzactia incheiata cu fondul de investitii Colony vine in intampinarea expresa a acestei probleme", a incheiat Espalioux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO