Business Internaţional

An record pentru retragerile de automobile

10.11.2004, 00:00 14



Gigantii din industria auto General Motors si DaimlerChrysler au retras recent de pe piata americana un numar total de 1,5 milioane automobile, stabilind un nou record al numarului de automobile retrase de industria auto intr-un singur an, informeaza BBC.



Ultimele date anuntate de Administratia Nationala pentru Siguranta Traficului din SUA ridica cifra retragerilor totale din anul 2004 la 24,8 milioane vehicule, cu un milion peste recordul din 2000, atunci cand Ford Motor a recomandat proprietarilor de modele SUV Explorer sa schimbe jantele Firestone care erau defecte.



In acest an, GM a instiintat conducatorii auto sa returneze pentru reparatii un total de 9,4 mil. vehicule pana acum, in timp ce DaimlerChrysler a solicitat acelasi lucru pentru 5,1 mil. automobile, iar Ford 4,2 mil.



Retragerile de automobile ale celor doi mari producatori japonezi, Toyota si Honda, sunt de asemenea apropiate de nivelurile de anul trecut.



GM sustine ca numarul mare de retrageri reflecta raspandirea practicii printre producatorii auto de a folosi aceleasi componente la mai multe modele diferite. "Siguranta si satisfactia clientilor nostri reprezinta, fara dubiu, prioritatea numarul unu pentru noi", au declarat oficialii GM.



Cu cateva zile in urma, Toyota, care se bucura de o reputatie foarte buna pentru calitatea oferita, a retras 652.000 de automobile, din zece modele diferite in Japonia, pentru a corecta defectele aparute la sistemul de semnalizare.



Toyota a identificat recent probleme electrice la alte 340.000 de camioane in Japonia.



Rebecca Lindland, analist la firma de consultanta Global Insight, crede ca explicatiile generale pe care GM le-a dat in legatura cu numarul de retrageri "denota o nuanta sumbra a viitorului imaginii companiei. Retragerile reprezinta de la un timp prioritatea lor principala".



Retragerile in masa nu numai ca afecteaza reputatia producatorului auto, dar pot majora substantial costurile cu inspectia si inlocuirea pieselor defecte.



Totusi, Lindland afirma ca producatorii auto au devenit mai proactivi in ceea ce priveste modul de abordare a produselor defecte.



Ea subliniaza ca internetul a devenit un instrument important pentru proprietarii de automobile pentru a-si exprima nemultumirile. Majoritatea defectelor pe care a trebuit sa le rezolve GM au fost descoperite la sistemul de semnalizare si la cel propulsor.



Retragerea a 238.000 de minivan-uri pe care a efectuat-o DaimlerChrysler a avut la baza ingrijorarea ca apa ar fi putut ajunge la aparatul radio provocand un scurt circuit.



Trei dintre deciziile de retragere ale GM au fost provocate de plangerile clientilor, in timp ce un potential defect a fost descoperit prin teste desfasurate in interiorul companiei, legatura cu sistemul de franare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO