Business Internaţional

Campanie de 33 milioane de dolari pentru noua bancnota de 20 de dolari

10.10.2003, 00:00 21

Rezerva Federala americana a pus in circulatie, incepand de ieri, noile bancnote de 20 de dolari. Incepand cu ora 6 dimineata, bancnote a caror valoare se ridica la 19 miliarde de dolari, aproximativ 20% din valoarea bancnotelor de 20 de dolari aflate in circulatie, au fost transferate de la Rezervele Federale catre bancile comerciale din Statele Unite, au fost puse in circulatie.
Intre timp, Rezervele Federale si Bureau of Engraving and Printing (BEP - Biroul de Imprimare si Tiparire) vor organiza o serie de evenimente publicitare pe tot cuprinsul Statelor Unite, evenimente ce sunt parte a unei campanii in valoare de 33 milioane de dolari menita a informa intreaga lume despre lansarea noilor bancnote.
"Scopul acestor evenimente este unul educational, de informare si cladire a increderii," a declarat Dawn Haley, purtator de cuvant al BEP.
Pe 9 octombrie, printre cei ce s-au grabit sa cheltuiasca primele bancnote de 20 de dolari s-au aflat administratori guvernamentali, oameni politici si inalti oficiali.
Guvernul intentioneaza sa introduca noile bancnote foarte rapid in circulatie, insa transferul catre bancile comerciale reprezinta doar primul pas.
Mai intai, este necesar ca o banca sa solicite un transfer monetar inainte ca aceasta sa-si poata inlocui vechile bancnote cu bancnote noi. Acest lucru poate dura mai multe zile sau chiar saptamani.
"Noile bancnote vor putea fi gasite in cadrul mai multor locatii incepand cu data de 9 octombrie," a declarat Ashleigh Adams din cadrul Bank of America, ce are 4.300 de filiale in 23 de state."Totusi, este putin probabil ca circulatia acestora sa se extinda foarte mult inainte de 12 octombrie".
ATM-urile nu vor dispune in general de noile bancnote pentru ca bancile prefera sa introduca bancnote vechi in aparate din moment ce pentru a introduce bancnote noi este necesar un proces de re-adaptare.
Astfel, noile bancnote vor putea fi gasite in primul rand la bancile cele mai apropiate de Rezervele Federale, iar, chiar daca acestea nu vor putea fi gasite cu foarte multa usurinta, lansarea lor nu va trece neobservata, cu siguranta. Campania de marketing va fi supravegheata de compania Burston Marsteller, fiind implicate de asemenea firme cum ar fi David-Brown si William Morris.
BEP a trimis firmelor si organizatiilor informatii legate de modul de autentificare a noilor bancnote de 20 de dolari. Subiectul este de asemenea dezbatut in cadrul www.moneyfactory.com.
Efortul publicitar se ridica la 12 milioane de dolari, bancnotele aparand in cadrul unor showuri cum ar fi "Wheel of Fortune" si "Jeopardy", cat si al unor evenimente sportive.
Decizia de a lansa noile bancnote a fost in primul rand determinata de dorinta de a stopa falsificatorii. Caracteristicile introduse in scopul securizarii sunt o imagine translucida imprimata in hartie, o insertie verticala din plastic si o cerneala ce-si schimba culoarea in raport cu lumina.
catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO