Business Internaţional

Cel mai ingrozitor cosmar al unui neamt: criza berii

24.12.2002, 00:00 23

Consumatorii germani s-ar putea confrunta cu cel mai ingrozitor cosmar: o criza a berii. Posibila scadere a ofertei in cazul bauturii favorite a cetatenilor acestei tari se datoreaza noilor reglementari adoptate de guvern, reglementari ce se refera la depozitele impuse comerciantilor in cazul cutiilor si sticlelor nereturnabile. Noile reglementari vor fi aplicate incepand cu luna ianuarie.
Retailerii spun ca aceasta ar putea insemna mai putina bere in magazine.
Guvernul a impus constituirea unui depozit de 25 de centi pentru cutiile si sticlele mici nereturnabile si de 50 de centi pentru ambalajele mai mari pentru ca, spune acesta, numarul de cutii si sticle care sunt reciclate a scazut sub tinta minima de 72% stabilita in anul 1997.
Aceste sume vor fi rambursate in momentul returnarii sticlelor si cutiilor.
"S-ar putea sa nu existe suficienta bere pentru a satisface cererea in luna ianuarie," a declarat Jan Holzweissig, purtator de cuvant al asociatiei retailerilor germani. "Un numar mare de magazine intentioneaza sa nu mai ofere bere la cutie sau sticle nereturnabile luna viitoare din cauza noilor reglementari".
Magazinele nu au unde depozita cutiile si sticlele goale, a adaugat acesta.
"Vom avea bere suficienta?" se intreba joi, pe prima pagina, cel mai bine vandut cotidian din Germania. "Marile magazine vor renunta la comercializarea berii la cutie sau in sticle nereturnabile. Acest lucru ar putea fi echivalent cu o criza a berii in sticle returnabile".
Perspectiva unei crize a berii ii sperie pe germani, chiar daca ei consuma in medie 140 de litri de bere pe an, mai putin comparativ cu cetatenii cehi si irlandezi. Germania este cel mai mare producator de bere, un numar de aproximativ 1.200 de fabrici din intreaga tara obtinand peste 5 miliarde de literi de bere pe an.
Berea este una dintre cele mai importante bauturi din Germania, reprezentand aproape jumatate din volumul de lichide consumat de unii oameni. Muncitorii adesea beau bere in pauzele de dimineata sau la pranz, iar berea este comercializata de o gama variata de magazine.
Organizatiile ecologice spun ca aceste masuri vin in sprijinul campaniei lor destinate curatarii strazilor de aproximativ trei miliarde de cutii si sticle nereturnabile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO