Business Internaţional

Chinezii se orienteaza catre SUV-uri si masini de lux

24.04.2008, 22:06 17

In timp ce guvernul chinez exercita presiuni asupra producatorilor auto, cerand imbunatatirea masinilor din punct de vedere al consumului de carburanti, consumatorii chinezi se arata tot mai interesati de autoturismele de mari dimensiuni, modelele 4x4 si masinile de lux masive, scrie International Herald Tribune.
Schimbarea survenita in preferintele consumatorilor chinezi, care vor acum tot mai des vehicule de mari dimensiuni, ar putea majora dependenta tarii de petrolul strain. In acelasi timp, China va deveni astfel unul dintre cei mai mari poluatori, contribuind la incalzirea globala.
Trendul autovehiculelor masive se datoreaza cresterii veniturilor in cadrul elitelor societatii, dar si controlului strict asupra preturilor la carburanti exercitat de guvernul chinez.
Presedintele grupului auto Daimler, Dieter Zetsche, a anuntat ca divizia Mercedes Benz va incepe livrarea modelului sport GLK catre China, specificand ca vanzarile modelelor 4x4 din China s-au dublat in ultimii doi ani.
"Suntem constienti ca piata din China este mare si in plina dezvoltare, mai ales in cazul autoturismelor de teren", a declarat Zetsche.
In primele doua luni ale lui 2008, vanzarile de SUV-uri din China au crescut cu 38%, iar vanzarile la modelele de lux au crescut si ele cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile totale de autovehicule au crescut cu 16%.
Guvernul chinez continua sa ceara trecerea spre autoturisme ecologice, fie ele masini electrice sau hibrid, iar producatorii auto se conformeaza.
Unele dintre cele mai mari companii auto, cum ar fi BYD din China, Daimler din Germania sau General Motors din SUA au lansat in ultima perioada diverse prototipuri de autovehicule electrice sau hibrid si chiar au promis ca pana la finalul anului sa demareze productia de serie limitata a unor modele, cum ar fi Buick LaCrosse.
Rick Wagoner, presedintele grupului General Motors, a declarat ca abilitatea Chinei de a implementa rapid decizii a transformat tara intr-unul dintre cele mai bune locuri de lansare de noi tehnologii, cum ar fi combustia pe hidrogen sau masinile electrice.
"Este demult o convingere a mea ca unele dintre cele mai avangardiste tehnologii care necesita o infrastructura speciala vor fi testate si lansate in China", a mai declarat Wagoner.
Cu toate acestea, multi directori executivi sunt sceptici in ceea ce priveste disponibilitatea consumatorilor chinezi de a plati in plus pentru masini cu motorul hibrid sau alte tehnologii exotice de propulsie, in conditiile in care masinile hibrid reprezinta inca mai putin de 1% din piata auto americana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO