Business Internaţional

Conjunctura nefasta din trimestrul al doilea a afectat activitatea Accor

04.08.2003, 00:00 21



Grupul francez Accor, cel mai mare operator hotelier din Europa, a incheiat primul semestru cu o cifra de afaceri de 3,3 miliarde euro, cu 7,8% mai mica decat cea raportata in perioada similara 2002.



Numai in trimestrul al doilea, vanzarile Accor au scazut cu 8,9%, la aproximativ 1,75 miliarde de euro.



Activitatea companiei hoteliere a fost afectata, in perioada mentionata, de efectele razboiului din Irak, fluctuatiile valutare nefavorabile si de epidemia de pneumonie atipica care a izbucnit in Asia. La aceste cauze s-au adaugat grevele salariatilor francezi din luna mai si iunie.



Benjamin Cohen, vicepresedintele executiv responsabil cu balanta financiara a grupului, a apreciat ca aprecierea euro fata de principalele monede a diminuat vanzarile semestriale cu 7,6%.



Principala divizie Accor, care administreaza lanturile hoteliere la nivel international, a raportat la sfarsitul primelor sase luni o cifra de afaceri de 2,35 miliarde de euro, cu cinci procente sub nivelul aferent primei jumatati a anului precedent.



"In general, rezultatele din trimestrul al doilea au reflectat deteriorarea crescanda a mediului de activitate", se precizeaza intr-un comunicat al companiei.



Veniturile pe camera, un indicator cheie pentru industria de profil, au scazut la toate categoriile de hoteluri aflate sub administratia Accor. De exemplu, unitatile care practica tarife reduse au raportat un declin de 2,6% in Europa, respectiv de 3,3% in Statele Unite.



Potrivit unor reprezentanti ai companiei, criza din primul semestru a culminat in luna aprilie. Ulterior, activitatea operatorului francez s-a incadrat pe o traiectorie pozitiva.



"Credem ca luna aprilie a fost perioada cea mai dificila. Dupa aceea am remarcat cateva semne de redresare a industriei de profil, la nivel local. Activitatea din luna mai a fost mai buna decat in aprilie", a precizat Benjamin Cohen.



Printre factorii pozitivi enumerati de oficialul Accor s-au evidentiat cresterea numarului de rezervari inregistrate de agentiile turistice si imbunatatirea performantei companiei pe piata americana, in luna iulie.



Andre Martinez, responsabil cu operatiunile Accor din Europa, Africa si Orientul Mijlociu, a precizat, insa, ca imbunatatirea mediului de activitate nu se va reflecta imediat asupra rezultatelor financiare ale companiei.



Operatorul nu a lansat previziuni financiare pentru 2003, invocand incertitudinea care planeaza asupra sectorului turistic international.



Accor este liderul european al industriei hoteliere si unul dintre cele mai mari grupuri turistice din lume, avand un numar de aproape 150.000 de asociati in 140 de state.



Compania franceza controleaza aproximativ 4.000 de hoteluri(444.000 de camere) in 90 de state, precum si cazinouri, agentii de turism si restaurante. Marcile grupului sunt Ibis, Sofitel, Novotel, Mercure, Suite Hotel, Atria, Thalassa, Coralia, Etap Hotel, Formule 1 si Motel 6.



De asemenea, Accor furnizeaza servicii clientilor corporatisti si institutiilor publice. Numarul clientilor din acest domeniu ajunge zilnic la circa 13 milioane, in 32 de state.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO