Business Internaţional

Criza care pluteşte fără să suspecteze nimic: În doi ani şi jumătate, un gol de 60 de miliarde de euro ar putea paraliza comerţul mondial. ”Va fi un haos absolut”

Criza care pluteşte fără să suspecteze nimic: În doi...

Autor: Ştefan Stan

05.04.2017, 14:54 14272

Peste doi ani şi jumătate, flota globală de nave de comerţ vor fi nevoite să reducă drastic emisiile de sulf pentru a se încadra în noile norme. În timp ce această măsură va avea un efect pozitiv – precum diminarea ameninţărilor de ploi acide şi vor ajuta pe bolnavii de astm, totuşi este o ”problemă” de 60 de miliarde de euro, scrie Bloomberg.

Atât ar putea fi nevoite navele aflate în circulaţie pe mările lumii să plătească anual pe combustibil de calitate superioară pentru a se încadra noilor norme, care vor intra în vigoare în 2020, potrivit unei estimări a Wood Mackenzie.

Pentru o industrie care transportă totul, de la petrol, la oţel şi cărbune, costurile operaţionale mai ridicate vor pune o presiune puternică pe proprietarii de nave, care şi asa câştigă în medie cu 70% mai puţin decât câştigau înainte de recesiunea din 2008-2009.

Consecinţele ar putea merge mai departe de cele 90.000 de nave ale comercianţilor, care transportă aproximativ 90% din comerţul global. Posibila confuzie legată de cine ar trebui să se supună noilor norme ar putea duce la oprirea unor nave de a-şi continua activitatea. Aceasta ar putea duce la insuficienţa rafinăriilor de petrol de a livra tot combustibilul pe care îl produc, iar navele care rămân în funcţiune ar putea avea nevoie de îmbunătăţiri extrem de costisitoare pentru creşterea capacităţii.

”Va fi un haos absolut. Vorbim despre 2,5-4 milioane de barili de combustibil fosil pe zi care ar trebui transformat în diverse produse”, a spus Lars Robert Pedersen, secretar general adjucnt al BIMCO.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO