Business Internaţional

Criza în creştere de biciclete la nivel mondial este o poveste despre vieţi în schimbare şi lanţuri de aprovizionare perturbate

Criza în creştere de biciclete la nivel mondial este o poveste despre vieţi în schimbare şi lanţuri de aprovizionare perturbate

Autor: Catalina Apostoiu

26.02.2021, 00:05 815

Pandemia a rearanjat atât de multe segmente ale economiilor, încât este greu de ţinut pasul. Unul dintre aceste segmente este cel al bicicletelor. În prezent lumea se confruntă cu o criză de biciclete, potrivit Marketplace. Criza durează de luni întregi şi se va întinde pe multe luni de-acum încolo, poate până în 2020, susţin experţii.

Aceasta spune multe des­pre cum mulţi dintre noi facem faţă realităţii pandemiei, dar şi despre lanţurile de apro­vizionare.

Criza a început în ianuarie 2020, când coronavirusul a închis fabricile din Asia de Est, centrul lanţului de aprovizionare al in­dustriei de bici­clete. Iar chiar în acel moment ce­re­rea era pe punc­tul de a exploda.

Oamenii au rămas blocaţi aca­să cu copiii şi au decis să le cum­pere biciclete. Apoi, adulţii au început să se plictisească. Mai apoi au fost na­vetiştii care nu au vrut să folosească mijloacele de transport în comun.

Chris Rogers, analist S&P, spune că problemele industriei bicicletelor sunt emblematice pentru o mulţime de industrii, acestea încercând în prezent să îmblânzească fluctuaţiile puternice de ofertă şi cerere.

În Europa, cererea de biciclete a crescut puternic în timpul pandemiei, însă chiar într-un moment în care oferta mondială se situa la minime record, consumatorii fiind nevoiţi să aştepte luni întregi sau peste un an pentru a-şi primi bicicletele.

Se estimează că vânzările de biciclete le vor depăşi pe cele de maşini în Europa până în 2030, potrivit The Local.

Însă 2021 nu va fi un an uşor în ceea ce priveşte achiziţia de biciclete în multe ţări europene, mai ales dacă ai în minte un anumit model.

Restricţiile anticoronavirus şi teama de infectare a dus la o creştere puternică a cererii şi în Europa. În acelaşi timp, europenii au recurs la biciclete ca formă de mişcare în timpul perioadelor de lockdown.

Însă oferta redusă şi blocarea pieselor de schimb şi accesoriilor peste graniţe înseamnă că mulţi europeni nu vor putea cumpăra în curând o bicicletă.

Europa depinde de furnizorii din Asia, iar brandurile nu sunt dispuse să se relocheze deocamdată în Europa. Cel mai mare producător de biciclete din Europa este Portugalia, cu 2,7 milioane de unităţi produse în 2019.

Producătorii europeni nu pot ţine însă pasul cu competiţia din China în pofida finanţării de către UE a startupurilor din sector. În plus, bicicletele electrice chineze sunt o sursă de competiţie incorectă, potrivit Comisiei Europene.

AFACERI DE LA ZERO