Business Internaţional

Cum a reuşit Daniel Schwartz, CEO la 33 de ani, să reinventeze Burger King

Cum a reuşit Daniel Schwartz, CEO la 33 de ani, să...

Autor: Luciana Georgescu

27.07.2014, 17:18 1313

Daniel Schwartz, CEO-ul Burger King în vârsta de 33 de ani, a întocmit un plan de revitalizare a lanţului de fast-food, care a condus la dublarea profitului în primul trimestru al anului, la puţin peste un an de la punerea lui în aplicare, scrie Business Insider.

După ce şi-a ales o echipă de conducere formată din manageri tineri, printre care şi un director financiar în vârst[ de 28 de ani, Schwartz a reuşit să transforme Burger King, dintr-o companie cu mari probleme financiare într-una profitabilă, scrie Devin Leonard pentru Bloomberg Businessweek.

“În prezent, Burger King se comportă mai de grabă ca un start-up decât ca un lanţ fast-food”, a mai precizat Leonard. Această situaţie poate fi explicată prin faptul că poziţia actuală de director executiv este primul job al lui Schwartz în industria fast-food. Schwartz a deţinut în trecut funcţia de analist pentru Credit Suisse din Boston, iar mai recent a lucrat pentru firma cu capital privat 3G Capital, care a preluat Burger King în 2010.

Pentru că nu avea experienţă în industrie, Schwartz şi-a petrecut primele luni în restaurantele Burger King, curăţând toalete, făcând hamburgeri şi relaţionând cu clienţii. Experienţa acumulată l-a ajutat să înţeleagă că meniurile complicate măreau timpul de aşteptare al clienţilor. Schwartz a simplificat meniurile, pentru ca personalul să poată servi felurile de mâncare mai rapid, ceea ce a crescut eficienţa lanţului şi satisfacţia clienţilor.

Totuşi, pentru restructurarea companiie, Schwartz a trebuit să ia o serie de măsuri mai dure, printre care şi renunţarea la o parte din personal. Pentru aceasta, el a încheiat o serie de contracte cu nişte francize. De asemenea, tânărul manager a eliminat o parte din beneficiile non-esenţiale, atât ale angajaţilor, cât şi a conducerii de top.

Schwartz a negociat contracte cu restaurante din Brazilia, China şi Rusia, care au contribuit la creşterea de 12% a numărului de unităţi Burger King, la nivel global. În prezent compania deţine 13.667 de magazine.

În primul trimestru al anului, vânzările Burger King au crescut cu 2%, în timp ce profitul aproape că s-a dublat, ajungând la valoarea de 60,4 milioane de dolari. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO