Business Internaţional

Cum reuseste Polo sa ramana un brand de lux

07.06.2007, 22:27 38

In ultimii 40 de ani designerul Ralph Lauren a construit un imperiu in valoare de 4 miliarde de dolari, scrie Wall Street Journal.
Prin prezentari extravagante si reclame deosebite, presedintele Polo Ralph Lauren in varsta de 67 de ani a creat un brand exclusivist. In anii '90 Polo vindea sifoniere din lemn de mahon in valoare de 9.286 dolari si il prezenta pe Lauren purtand un costum de 3.000 dolari, iar recent Polo a scos la vanzare geanta "Ricky" din piele de aligator in valoare de 14.000 dolari.
Spre deosebire de ceilalti competitori de pe piata de lux, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, Gucci Group si Prada Group, Polo atrage multi cumparatori din clasa de mijloc. Purtatoarea de cuvant a companiei, anunta ca in perioada de discount, cele 145 de magazine Polo Ralph Lauren Factory din Statele Unite au avut vanzari in valoare de 750 mil. $ (560 mil. euro).
Polo isi promoveaza brandul Chaps prin magazinele Kohl's si incepand de anul viitor va scoate pe piata brandul American Living, in reteaua J.C. Penny.
Pe langa cele 145 de magazine ce functioneaza in regim outlet, compania mai detine inca 164 de magazine in toata lumea ce functioneaza sub brandul Polo, precum si 84 de magazine Club Monaco, un brand separat achizitionat in 1999.
"Ralph Lauren este regele perceptiei publice", declara Bud Konheim, director al casei de moda Nicole Miller. "A avut curajul sa investeasca in publicitate, fiind un adevarat Great Gatsby al zilelor noastre, care manipuleaza perceptia Americii asupra modei. Nu conteaza de unde cumperi un tricou Polo, imaginea exclusivista este aceeasi."
Capacitatea lui Ralph Lauren de a jongla atat de multe branduri in categorii de pret diferite, fara a le pata imaginea este apreciata in lumea modei.
Alte branduri precum Calvin Klein si Tiffany au vazut cum distinctia produselor dispare vazand cu ochii, cand incearca sa abordeze segmentul de mijloc al pietei.
Ralph Lauren a reusit sa isi construiasca un imperiu al bunurilor de lux, cu ajutorul unor branduri dedicate consumatorilor din segmentul de mijloc al pietei.
Abordarea cu succes a celor doua piete a reusit in mare masura datorita mentinerii unei imagini de top a produselor Ralph Lauren. Cu toate ca numai brandurile de top sunt asociate cu numele Polo sau Ralph Lauren, consumatorii stiu ca Polo creeaza haine sub marca Chaps, iar compania incaseaza beneficii din urma acestor asocieri.
"Este surprinzator modul in care Ralph Lauren isi imparte produsele sub diverse marci, fiecare incadrata intr-o categorie separata de pret si cu produse diferite", declara David Wolfe, director Doneger Group, companie ce ofera consultanta in retail. De exemplu, Polo produce o mare varietate de tricouri sport. Acelasi gen de produse se regasesc si sub marca Ralph Lauren, "dar ele beneficiaza de aceasta asociere de imagine" si nu trebuie promovate, declara Wolfe. In acelasi timp, produsele sunt suficient de diferite pentru a nu crea confuzie in mintea consumatorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO