• Leu / EUR4.9024
  • Leu / GBP5.4966
  • Leu / USD4.4632
Business Internaţional

Din saga „ascensiunii giganţilor chinezi”: Xiaomi a vândut mai multe telefoane decât Samsung şi Apple în iunie, plus 26% faţă de luna precedentă. Ce şanse are ca trendul să continue în lunile următoare

Din saga „ascensiunii giganţilor chinezi”: Xiaomi a vândut mai multe telefoane decât Samsung şi Apple în iunie, plus 26% faţă de luna precedentă. Ce şanse are ca trendul să continue în lunile următoare

Xiaomi a lansat anul acesta modelul Mi 11 Ultra, care are un preţ de început de 928 de dolari şi un telefon pliabil care costă aproximativ 1.500 de dolari

Autor: Eduard Ivanovici

08.08.2021, 10:00 1003

Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a vândut mai multe telefoane în iunie decât rivalii de la Samsung şi Apple, conform unui raport al firmei de cercetare Counterpoint, citat de CNBC.

Vânzările Xiaomi au crescut cu 26% prin comparaţie cu luna precedentă, compania obţinând o cotă de piaţă de 17,1% în ceea ce priveşte numărul de smartphone-uri vândute la nivel global în iunie. În aceeaşi perioadă, Samsung şi Apple au vândut 15,7% şi, respectiv, 14,3% din total.

În al doilea trimestru, Xiaomi a fost al doilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume în funcţie de vânzări, fiind depăşit doar de gigantul sud-coreean Samsung.

Analiştii Counterpoint spun că trendul ar putea să fie temporar întrucât creşterea numărului de cazuri de Covid-19 din Vietnam a afectat eforturile de producţie ale Samsung din luna iunie, ceea ce a dus la o scădere a dispozitivelor create de sud-coreeni.

„De la declinul Huawei, Xiaomi a făcut eforturi consistente şi agresive pentru a umple golul din piaţă”, spune Tarun Pathak, director al diviziei de cercetare din cadrul Counterpoint, adăugând că Xiaomi s-a extins în pieţe cheie precum China, Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

De altfel, un studiu al grupului de analiză Strategy Analytics a scos la iveală că Xiaomi a fost principalul brand de smartphone-uri din Europa între aprilie şi iunie, deţinând circa 25% din cota de piaţă. Totodată, Xiaomi rămâne un jucător major în India – una dintre pieţele cu cele mai rapide creşteri în ceea ce priveşte vânzările de smartphone-uri.

Deşi majoritatea telefoanelor Xiaomi au preţuri cât se poate de accesibile, producătorul chinez intenţionează să se extindă către segmentul high-end, dominat, de Samsung şi Apple.

Anul acesta, Xiaomi a lansat modelul Mi 11 Ultra, care are un preţ de început de 928 de dolari şi un telefon pliabil care costă aproximativ 1.500 de dolari.

 
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9024
Diferență: -0,2523
Ieri: 4.9148
Azi: 4.4632
Diferență: -1,1517
Ieri: 4.5152
Azi: 5.4966
Diferență: -1,2078
Ieri: 5.5638
Azi: 4.9026
Diferență: -0,4831
Ieri: 4.9264