Business Internaţional

Din saga „ascensiunii giganţilor chinezi”: Xiaomi a vândut mai multe telefoane decât Samsung şi Apple în iunie, plus 26% faţă de luna precedentă. Ce şanse are ca trendul să continue în lunile următoare

Din saga „ascensiunii giganţilor chinezi”: Xiaomi a vândut mai multe telefoane decât Samsung şi Apple în iunie, plus 26% faţă de luna precedentă. Ce şanse are ca trendul să continue în lunile următoare

Xiaomi a lansat anul acesta modelul Mi 11 Ultra, care are un preţ de început de 928 de dolari şi un telefon pliabil care costă aproximativ 1.500 de dolari

Autor: Eduard Ivanovici

08.08.2021, 10:00 989

Producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi a vândut mai multe telefoane în iunie decât rivalii de la Samsung şi Apple, conform unui raport al firmei de cercetare Counterpoint, citat de CNBC.

Vânzările Xiaomi au crescut cu 26% prin comparaţie cu luna precedentă, compania obţinând o cotă de piaţă de 17,1% în ceea ce priveşte numărul de smartphone-uri vândute la nivel global în iunie. În aceeaşi perioadă, Samsung şi Apple au vândut 15,7% şi, respectiv, 14,3% din total.

În al doilea trimestru, Xiaomi a fost al doilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume în funcţie de vânzări, fiind depăşit doar de gigantul sud-coreean Samsung.

Analiştii Counterpoint spun că trendul ar putea să fie temporar întrucât creşterea numărului de cazuri de Covid-19 din Vietnam a afectat eforturile de producţie ale Samsung din luna iunie, ceea ce a dus la o scădere a dispozitivelor create de sud-coreeni.

„De la declinul Huawei, Xiaomi a făcut eforturi consistente şi agresive pentru a umple golul din piaţă”, spune Tarun Pathak, director al diviziei de cercetare din cadrul Counterpoint, adăugând că Xiaomi s-a extins în pieţe cheie precum China, Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

De altfel, un studiu al grupului de analiză Strategy Analytics a scos la iveală că Xiaomi a fost principalul brand de smartphone-uri din Europa între aprilie şi iunie, deţinând circa 25% din cota de piaţă. Totodată, Xiaomi rămâne un jucător major în India – una dintre pieţele cu cele mai rapide creşteri în ceea ce priveşte vânzările de smartphone-uri.

Deşi majoritatea telefoanelor Xiaomi au preţuri cât se poate de accesibile, producătorul chinez intenţionează să se extindă către segmentul high-end, dominat, de Samsung şi Apple.

Anul acesta, Xiaomi a lansat modelul Mi 11 Ultra, care are un preţ de început de 928 de dolari şi un telefon pliabil care costă aproximativ 1.500 de dolari.

 
AFACERI DE LA ZERO