Business Internaţional

Dolarul va afecta profiturile Heineken

27.02.2004, 00:00 16



Heineken, al treilea producator mondial de bere, a anuntat ca este posibil sa raporteze profituri mai scazute din cauza deprecierii dolarului comparativ cu moneda unica europeana.



Thony Ruys, directorul executiv al companiei, a declarat ca efectele nefavorabile ale cursului de schimb vor reduce valoarea veniturilor si vor elimina orice crestere a profitului pentru 2004. Remarcile lui au venit dupa ce grupul olandez a raportat un profit net de 798 mil. euro pentru 2003. Ruys a adaugat ca si fara a se tine cont de fluctuatiile cursului de schimb, profitul cu greu va putea atinge aprecierea de 7% din 2003.



Potrivit lui Ruys, declinul dolarului va taia 84 mil. euro din valoarea profitului net si 129 mil. euro din cea a profitului operational.



In 2003, profitul operational, excluzand cheltuielile extraordinare si cele de amortizare, a scazut de la 416 mil. euro pana la 369 mil. euro in regiunea combinata a Americii de Nord si de Sud. Piata vanzarilor de bere din Statele Unite a scazut cu 0,8% in ceea ce priveste cantitatile vandute. Cu toate acestea, Ruys a spus ca regiunea a prezentat semne de redresare in primele sapte saptamani ale anului curent, Heineken continuand sa castige cota de piata in ciuda unei cresteri reduse de 2% a importurilor pe piata respectiva.



In Europa Centrala, unde Heineken este cel mai mare producator de bere dupa achizitionarea companiei austriece BBAG, anul trecut, profitul operational, excluzand cheltuielile mentionate, a crescut pana la un nivel de 93 mil. euro, comparativ cu valoarea de 78 mil. euro inregistrata in 2002. Cresterea cotei de piata detinuta de Heineken in regiune - o serie de alte achizitii intrand in atentia companiei - a fost reflectata prin decizia de a separa veniturile obtinute in Europa Centrala de cele obtinute in restul Europei.



Per total, profitul operational al grupului olandez a scazut cu 4,7% pana la 1,2 mld. euro, incluzand si cheltuielile de restructurare de 74 mil. euro aferente disponibilizarii a 450 persoane care lucreaza in unitatile din Olanda, dar si deprecierii in valoare de 88 mil. euro datorata fluctuatiilor nefavorabile ale cursului de schimb. Cifra de afaceri a crescut cu 9% atingand 9,25 mld. euro, ajutata fiind de diversele achizitii si de o politica de majorare a preturilor adoptata de Heineken.



In Romania, Heineken detine, prin intermediul celor 7 fabrici ale BBAG, circa o treime din piata berii, inregistrand vanzari anuale de circa 140 de milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO