Business Internaţional

Dulciurile se vand bine chiar daca economia scade

21.05.2003, 00:00 65

Acadele care se aprind, ciocolata fara zahar produsa de Hershey si guma de mestecat cu cafeina sunt numai cateva din noile dulciuri care au fost foarte apreciate la All Candy Expo ce a avut loc in Chicago in acest an.
Peste 460 producatori de dulciuri au participat la acest targ de dulciuri ce a durat trei zile, saptamana trecuta. Expozitia este cel mai apreciat eveniment din punct de vedere al prezentarii de noi produse si tendinte pentru companiile de retail, mai apreciat decat sarbatoarea de Halloween si Craciun.
Desi "dulciuri sanatoase" va reprezenta intotdeauna o contradictie de termeni pentru parinti, acestia pot fi mai linistiti afland ca mult mai multe companii au lansat produse vitaminizate, cu un volum scazut de calorii si de zahar.
Cel mai apreciat produs in cadrul targului, insa, au fost jeleurile Jelly Belly cu mai multe arome.
"Intrebarea pe care si-au pus-o toti dupa ce au gustat jeleurile a fost de ce nu s-a gandit nimeni pana acum sa adauge diferite arome ciocolatei," a declarat purtatoarea de cuvant a companiei Jelly Belly, Tomi Holt.
Acadelele produse de Frankford Candy, Light Upz, care chiar se aprind, si dulciurile cu vitamine produse de Jakks Pacific combina doua aspecte, dulciurile fiind in acelasi timp si jucarii, intr-un singur produs.
"Light Upz sunt jucarii foarte amuzante dupa ce este consumata partea dulce," a declarat Kurt Duncan, vice-presedinte al departamentului de marketing din cadrul companiei Frankford, cu sediul in Philadelphia.
Dungan a anuntat ca acadelele au cinci arome de fructe si ca vor aparea in magazine pana in trimestrul patru al acestui an.
Intre timp, Jakks Pacific a decis sa valorifice trasatura "natural" in prima sa abordare a pietei de dulciuri, lansand dulciuri fara zahar, cu un nivel caloric scazut, vitaminizate. Dulciurile sunt o versiune pentru copii a popularelor bomboane pentru improspatarea respiratiei, destinate adultilor.
Conform unei agentii de monitorizare a acestei piete, dulciurile reprezinta produse care sunt vandute foarte bine chiar si pe fondul unei economii in scadere. Vanzarile de dulciuri au crescut cu 1,5% in anul 2002, pana la 24 miliarde de dolari.
Un alt produs foarte apreciat a fost si guma de mestecat Jolt, cu cafeina, lansata de GumRunners LLC. Co-fondatorul companiei, Kevin Gass, a declarat ca doua astfel de produse sunt echivalente cu o ceasca de cafea.
In cadrul aceluiasi targ, Hershey Foods a lansat patru versiuni fara zahar ale unor produse populare.
"Consumatorii au dorit dintotdeauna versiuni fara zahar ale ciocolatei noastre, iar acum am reusit sa lansam o versiune cu acelasi gust si calitate ca si produsul original," a declarat purtatoarea de cuvant a companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO