Business Internaţional

Dupa prima pierdere suferita, italienii de la Benetton se intoarc la radacini

11.12.2003, 00:00 25

Producatorul italian de articole de vestimentatie Benetton, ce a inregistrat anul trecut prima pierdere din istoria sa de 38 de ani, a anuntat finalizarea unui plan de redresare a companiei. Analistii si investitorii nu au fost insa impresionati de planul respectiv, iar actiunile companiei au scazut cu 8,4%.
Planul pe patru ani al companiei Benetton nu include nici o vanzare de active si nici vreo schimbare radicala de strategie. In schimb, acesta se concentreaza asupra eforturilor de recastigarea a renumelui pe care-l avea initial marca Benetton ce in anii '80 simboliza stilul italian si calitatea.
Printre rivalele actuale ale companiei se numara Gap si Banana Republic in Statele Unite si Zara si H&M in Europa.
"Investitorii contau pe un plan mai viguros de relansare a companiei, dar acum speranta este ca acestia sunt doar prudenti," a declarat Damiano Agosti, fund manager in cadrul Capitalgest, o companie de administrare de active din Brescia. "Tintele financiare au fost impinse inapoi in timp cu cel putin un an, iar acest lucru nu a fost privit cu ochi buni de piata".
Benetton a declarat ca intentioneaza sa deschida intre 400 si 500 de noi magazine in urmatorii patru ani, inclusiv patru mega-magazine in Paris si Munchen. In prezent, compania detine peste 5.000 de magazine in 120 de tari.
Benetton a inceput sa dezvolte formatul mega cu cinci ani in urma. Aceasta reprezinta o mare diferenta fata de strategia initiala ce viza deschiderea de mai multe magazine mici in orase.
"Ceea ce trebuie sa facem este sa ne intoarcem la radacinile Benetton. Dispunem de o marca puternica pe care va trebui numai sa o revigoram," a declarat Silvano Cassano, directorul executiv al companiei, in cadrul unui interviu acordat inaintea prezentarii planului de redresare a companiei.
In cadrul prezentarii planului respectiv, Cassano, in varsta de 47 de ani si fost manager in cadrul Fiat ce a preluat conducerea Benetton in luna mai, a declarat ca veniturile companiei vor scadea cu aproximativ 7% in acest an in principal datorita anuntului anterior legat de vanzarea unor divizii ale companiei.
Acesta a mai spus ca veniturile vor ramane neschimbate in 2004, crescand mai apoi cu aproximativ 20% in urmatorii 20 de ani.
Castigurile inaintea calcularii dobanzii si taxelor, a mai declarat Cassano, vor scadea cu 4,9% in anul 2003 si cu inca 3,5% in 2004, cunoscand apoi o crestere pronuntata. Astfel, Cassano a anticipat o crestere de aproximativ 45% pana in anul 2007, pana la 324 milioane de euro. Compania nu a anuntat tinte precise pentru anii 2005 si 2006.
Cassano a aratat ca cea mai mare parte a acestei cresteri viitoare va fi obtinuta de pe pietele externe. Eforturile de extindere vor viza China, Coreea de Sud, India, Rusia si Europa de Est.
"Companiei Benetton ii va lua mult timp pana va recupera terenul pierdut," a declarat Andrea Paladini, analist in cadul Centrosim din Milano. "Acest lucru se reflecta in tintele sub asteptari pe care le-a anuntat".
Benetton a anuntat ca va investi 430 milioane de euro in urmatorii patru ani pentru a-si imbunatati reteaua de distributie.
"Am studiat modele Zara si H&M, insa nu vom recurge la aceleasi strategii," a declarat Cassano. "Noi ne concentram asupra calitatii si nu ne vom angaja intr-un razboi al preturilor. Planul pe care l-am elaborat este unul prudent, realist si posibil de realizat".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO