Business Internaţional

In Germania, laptopurile devin panouri publicitare

17.03.2008, 21:21 17

O companie din Berlin a avut ideea sa transforme spatele ecranelor de laptop in adevarate panouri publicitare, scrie Der Spiegel. Tot ce trebuie sa faca germanii e sa lipeasca un sticker (un abtibild) cu reclama respectiva si sa se relaxeze intr-o cafenea, cu laptopul alaturi.
Deja o mare parte din studentii germani au recurs la aceasta metoda pentru a castiga un ban in plus in timp ce-si savureaza linistiti cafeaua. Sa fi student la una din universitatile din Germania nu este o activitate extrem de stresanta, avand in vedere tot timpul liber disponibil, in care te poti preface ca inveti cand de fapt te relaxezi intr-o cafenea alaturi de prieteni. Partea proasta insa, este reprezentata de lipsa banilor, o problema tipica pentru orice student din orice tara. La urma urmei, ai nevoie de bani chiar si pentru acele cafele din dupa amiezele linistite. Cum ar fi insa daca ai putea castiga bani chiar din activitatile tale favorite?
Exact asa ceva ofera o companie berlineza care cere in schimb doar lipirea de reclame pe spatele ecranelor de la laptop.
"Noi lucram mereu in cafenelele universitatilor si am observat ca primul lucru la care se uita persoanele cand intra intr-un local sunt laptopurile. Ne-am spus, daca toata lumea se uita la ele, de ce sa nu le acoperim cu reclame?", a declarat Christoph Magnussen, co-fondatorul companiei Smaboo.
Compania, al carei nume vine de la "smart" si "notebook", s-a dezvoltat rapid si are in prezent circa 1.200 de studenti care poarta reclame pe spatele ecranelor lor de laptop in peste 30 de orase din Germania. In plus, compania a primit de curand o oferta de publicitate de la un potential client din Elvetia.
Magnussen, care a terminat de curand facultatea in domeniul business, a intemeiat compania alaturi de fratele lui, Hendrik, si prietenul lor comun Adrian Locher.
Departe de a fi un moft, afacerea celor trei are la baza un plan foarte bine gandit si un model de afacere detaliat pe care vor sa-l dezvolte. Christoph Magnussen il numeste "branding incastrat". De exemplu Debitel, unul dintre cei mai mari provideri de servicii de telefonie mobila din Germania, a semnat un contract cu Smaboo prin care firma vinde abonamente telefonice catre studentii din universitati.
Studentii care aleg sa lipeasca reclame pe spatele laptopurilor pot castiga pana la 150 de euro (234 dolari) in doar cateva luni.
Compania berlineza are agenti de teren in campusurile universitare care recruteaza viitoarele panouri publicitare umane.
Pe viitor, companiile interesate de aceste servicii publicitare vor putea mentine contactul direct cu agentii din universitati prin intermediul site-ului Smaboo. Pana acum, directorii companiei au declarat ca nu sunt interesati sa extinda operatiunile in afara campusurilor universitare.
"Momentan ne limitam la universitati. Avem deja o retea functionala de oameni care reprezinta cea mai distractiva parte a afacerii", a declarat Magnussen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO