Business Internaţional

InBev incearca sa-i recucereasca pe consumatorii de bere

22.09.2005, 18:45 10

Cel mai mare producator de bere din lume, InBev, incearca sa-i atraga din nou pe consumatorii occidentali catre bere, realizand in acelasi timp reduceri de costuri si achizitii pe plan global, arata Financial Times.

Cu un an in urma, in urma unei fuziuni in valoare de 11 miliarde de dolari (9,05 mld. euro) intre compania belgiana Interbrew si cea braziliana AmBev, a luat nastere cea mai mare companie producatoare de bere din lume din punct de vedere al volumului.

InBev, producatorul Beck''s, Stella Artois si Brahma, isi marcheaza prima aniversare intr-un moment crucial pentru industria berii.

Cererea este in scadere pe pietele aflate in dezvoltare, consumatorii fiind atrasi de alte tipuri de bauturi. Cele mai clare oportunitati legate de cresterea vanzarilor se afla pe pietele emergente, unde popularitatea berii este in crestere, iar companiile pot realiza achizitii.

Rezultatele anuntate recent de InBev, ce indica o crestere de 21% a EBITDA pe primul semestru, scot in evidenta impactul dramatic al aliantei cu compania braziliana asupra performantelor sale. Piata Americii Latine a reprezentat aproape 50% din rezultatele companiei.

Cresterea vanzarilor inregistrata in Brazilia si Rusia a compensat rezultatele slabe inregistrate in Europa Vestica, unde volumele au scazut cu 3,7%.

Pentru John Brock, CEO, aceasta inseamna necesitatea confruntarii cu temerile legate de dependenta de piete potential instabile prin eforturi de revigorare a vanzarilor si de reduceri de costuri pe pietele mature.

InBev nu va lansa noi produse, ci va consolida prezenta produselor sale in magazine, cinematografe si stadioane si va incerca sa-i atraga pe consumatori prin noi ambalaje.

De asemenea, InBev planuieste noi achizitii in America Latina, China si Rusia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO