Business Internaţional

LG face un profit record din vanzarea de LCD-uri

14.04.2008, 19:54 18

Compania LG Display, subsidiara a grupului sud-coreean LG, al doilea mare producator de ecrane LCD, a anuntat pentru primul trimestru al acestui an un profit peste asteptarile analistilor de 717 mld. won (467 mil. euro), pe fondul cererii mari de ecrane pentru monitoare si televizoare LCD care au urcat preturile, scrie presa internationala.
Compania, denumita pana la inceputul acestui an LG.Philips LCD, a inregistrat in 2007 pierderi de 168,6 mld. won (100 mil. euro). Totodata, vanzarile LG Display din primul trimestru au atins 4.040 mld. won (2,6 mld. euro), in crestere cu 48% fata de anul anterior. Compania a anuntat anterior ca se asteapta ca profitul aferent primului trimestru sa ajunga la aproximativ 680 mld. won (443 mil. euro), in timp ce veniturile ar fi urmat sa atinga 4.150 mld. won (2,7 mld. euro).
Oficialii LG Display apreciaza ca preturile LCD-urilor se vor reduce in trimestrul al doilea cu pana la 10% fata de trimestrul incheiat la 31 martie, fara a preciza modul in care acestea vor influenta vanzarile si profitul companiei. In aceste conditii, analistii Merrill Lynch apreciaza ca profitul LG Display se indrepta in acest an catre un nivel record, urmand sa se dubleze pana la finele lui 2008.
LG a fost primul producator important de LCD-uri care si-a anuntat rezultatele financiare aferente primelor trei luni din 2008. Principalii sai competitori, Samsung si Sharp, sunt asteptati sa isi anunte rezultatele din primul trimestru pe 25 si respectiv 22 aprilie. Dar de pe urma cererii de ecrane LCD beneficiaza principalul sau competitor, Samsung Electronics.
Vanzarile de televizoare LCD sunt asteptate sa cunoasca in acest an un ritm de crestere de aproximativ 37%, la 107 milioane de unitati, in timp ce televizoarele cu plasma vor inregistra o crestere a vanzarilor de 33%, potrivit Lehman Brothers. Pretul mediu la nivel global al unui televizor LCD, cu diagonala de 42 de inchi, costa la inceputul acestui luni 1.360 de dolari (837 de euro), cu 5% mai putin decat pretul unui televizor cu plasma cu aceeasi diagonala.
Analistii Lehman Brothers au estimat ca ecranele LCD vor cunoaste in 2008 o cerere peste asteptari care va conduce la epuizarea stocurilor, ceea ce va prelungi criza preturilor din industrie. Astfel, producatorii de televizoare sunt tot mai mult tentati sa incheie din timp parteneriate strategice cu producatorii de ecrane LCD pentru a avea asigurate stocuri.
In acest sens, LG Display a anuntat la inceputul saptamanii trecute ca a semnat un parteneriat cu Skyworth Digital Holdings, in cadrul caruia va furniza ecrane LCD pentru televizoare. Compania nipona Sony, al doilea mare producator mondial de electronice de consum, a anuntat in luna februarie a acestui an ca va investi in noua fabrica de LCD-uri detinuta de Sharp, pentru a reduce dependenta de stocurile furnizate de principalul sau furnizor, Samsung Electronics. Oficialii LG Electronics au anuntat anterior ca sunt interesati sa achizitioneze ecrane LCD produse de Sharp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO