Business Internaţional

NBC vrea sa se asocieze cu Vivendi Universal

01.07.2003, 00:00 20



Reteaua de televiziune NBC, lider pe piata nord-americana si divizie a grupului General Electric (GM), a propus companiei Vivendi Universal sa formeze o societate mixta, care sa includa si operatiunile din industria de divertisment - Vivendi Universal Entertainment, relateaza Financial Times.



Bob Wright, directorul executiv al NBC si vicepresedintele grupului GE, se va intalni cu conducerea grupului media franco-american pentru a discuta posibilitatea asocierii dintre NBC si activele Vivendi din industria cinematografica si de televiziune. NBC intentioneaza sa controleze peste 60% din capitalul viitoarei companii.



Vivendi Universal a scos la vanzare divizia de divertisment, primind pana acum oferte si din partea companiilor Liberty Media, Viacom - unul dintre cele mai mari trusturi media din lume, studiourile MGM si doua consortii financiare.



Consiliul de administratie al grupului se va reuni in cursul saptamanii, pentru a analiza propunerea NBC.



O serie de analisti considera ca divizia grupului GM reprezinta pentru Vivendi sansa incheierii unui parteneriat strategic. NBC este deja unul dintre cei mai importanti clienti ai producatorilor de programe de televiziune, iar tematica abordata de canalele sale specializate ar completa portofoliul companiei franco-americane.



Bob Wright considera ca un eventual parteneriat ar atrage economii semnificative.



Vivendi Universal Entertainment este o societate mixta care a fost formata anul trecut, dupa achizitia operatorului de cablu USA Networks, controlat la acea data de omul american de afaceri Barry Diller. Valoarea tranzactiei s-a ridicat la 10,3 miliarde de dolari



Vanzarea activelor din industria de divertisment se incadreaza intr-un proiect mai amplu, in valoare de 16 miliarde de dolari, prin care Vivendi incearca sa isi redreseze situatia financiara.



Propunerea inaintata de NBC este deja analizata de o serie de membri din cadrul companiei, care considera ca proiectul repezinta cea mai logica solutie pentru cele doua societati. Cu toate acestea, daca Vivendi va fi accepta propunerea retelei de televiziune, beneficiile materiale imediate nu se vor ridica la valoarea ofertelor inaintate de ceilalti contracandidati.



"NBC reprezinta o optiune strategica, iar alaturarea celor doua entitati ar putea conduce la formarea unei companii mult mai valoroase, cu o mare putere, care va permite Vivendi sa isi pastreze aceste operatiuni, pe o perioada mai lunga sau mai scurta", a aratat o sursa din cadrul companiei franco-americane.



Potrivit analistilor, valoarea diviziei de divertisment se ridica la 10-12 miliarde de dolari. Conducerea NBC a precizat, insa, ca nu este interesata de parcurile tematice si nici de operatiunile Universal Music.



Presedintele Vivendi, Jean-Rene Fourtou, si directorul operational al companiei, Jean-Bernard Levy, se vor intalni cu reprezentantii companiilor interesate de preluarea Vivendi Universal Entertainment, in cursul acestei saptamani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO