Business Internaţional

P&G a majorat preturile pe pietele emergente

07.08.2008, 20:46 19

Oficialii companiei Procter& Gamble au admis ca au fost fortati sa treaca la o majorare a preturilor fara precedent pentru clientii din pietele emergente, ca urmare a costurilor ridicate cu materia prima, scrie Financial Times. Compania asteapta sa vada efectele majorarii preturilor asupra cererii pe pietele emergente, unde vanzarile au avut o crestere organica de 10%, dublu fata de nivelul propus. Vanzarile nete au crescut cu 10%, ajungand la 21,3 mld. dolari (13,74 mld. euro). Castigurile nete au fost mai mari cu 33%, ajungand la 3 mld. dolari. P&G se asteapta la o crestere aditionala cu 3 mld. dolari a costurilor de productie a bunurilor de consum in noul an fiscal, care va fi compensata prin cresterile preturilor si prin eforturile de a reduce cheltuielile. Pe parcursul anului fiscal trecut, incheiat la 1 iulie, marjele brute de profit ale companiei au scazut pana la 51,3% in special din cauza preturilor mari ale materiilor prime.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO