Business Internaţional

Pandemia şi penuriile impulsionează puternic comerţul second hand

Piaţa de retail online pentru produse second-hand este aşteptată să depăşească 65 mld. dolari în acest an.

Piaţa de retail online pentru produse second-hand este aşteptată să depăşească 65 mld. dolari în acest an.

Autor: Catalina Apostoiu

10.11.2021, 00:05 270

În faţa blocajului lanţurilor de aprovizionare şi veniturilor în scădere, consumatorii din întreaga lume cumpără şi vând din ce în ce mai multe produse second-hand.

Tendinţa se manifestă peste tot în lume şi nu-i mai vizează doar pe cei cum­pătaţi în condiţiile în care consu­ma­torii se confruntă cu penurii şi întârzieri de livrare pentru tot ce este nou din cauza blocării lanţurilor de apro­vizionare pe fondul pandemiei, scrie Bloomberg.

Piaţa de retail online pentru produse second-hand este aşteptată să depăşească 65 miliarde de dolari în acest an, un maxim istoric pentru in­dus­trie, relevă un studiu al Mercati. Potrivit acestuia, trei din patru con­su­matori vor cumpăra probabil cel puţin un articol second-hand de sărbători.

Retailerii mainstream s-au ală­tu­rat acestui trend al revânzărilor. Ikea a lan­sat un program pentru reci­cla­rea unora dintre „milioanele de piese de mo­bilier second-hand“ care sunt arun­ca­te în fiecare an, iar gigantul de fashion Zalando a lansat „Pre-Owned“.

Nu numai accesibilitatea platfor­m­elor digitale şi motivele consu­matorilor s-au schimbat. Vânzarea de produse folosite a devenit o necesitate financiară pentru mulţi oameni. Un studiu eBay arată că aproape trei sferturi dintre cei chestionaţi în SUA, Marea Britanie, Canada, Germania şi Franţa au început să vândă astfel de bunuri anul trecut pentru a obţine venituri suplimentare.

În plus, un raport al eBay Kleinanzeigen din Germania arată că peste jumătate din cei care au cum­părat bunuri second-hand recent au invocat economiile ca factor cheie, în special cei cu vârste de sub 30 de ani, afectaţi puternic de criză în Europa.

În Germania, numărul per­soanelor care vizitează cea mai mare platformă de anunţuri, folosită în principal pentru vânzarea de mobilă şi produse electronice, a fost cu 20% mai mare în martie decât în aceeaşi lună a anului trecut.

În Ungaria, probabil din cauza creşterii puternice a inflaţiei, cifra de afaceri a magazinelor second-hand a înregistrat creşteri de două cifre în septembrie. Şi polonezii sunt din ce în ce mai interesaţi să cumpere articole second-hand, însă numărul magazinelor de pe acest segment este în scădere, potrivit Rzeczpospolita.

Interesul faţă de hainele second hand nu a scăzut însă, comerţul mutându-se pe internet.

În Europa cresc puternic şi vânzările de maşini second hand, din cauza crizei mondiale de semiconductoare, notează Euronews. În Germania, de exemplu, căutările de astfel de maşini au crescut cu 25% în octombrie 2021 faţă de septembrie 2020, scrie Bloomberg.

Deidre Popovich, profesor la Texas Tech University care se concentrează pe comportamentul consumatorilor, spune că se aşteaptă ca cererea ridicată pentru bunuri second hand să se menţină chiar şi după temperarea problemelor legate de lanţurile de aprovizionare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO