Business Internaţional

Planurile de supravietuire ale Carrefour intr-o piata globala zguduita de criza

14.04.2008, 20:03 21

Directorul executiv al Carrefour Jose Luis Duran a declarat de curand ca retailerii au de-a face cu "cea mai grea incercare a generatiei lor" intr-un discurs despre viziunea sa pesimista asupra economiei globale,din cadrul Congresului Mondial de Retail, scrie Wall Street Journal.
Duran a mai spus in discursul sau ca lumea se confrunta cu "o serie de schimbari structurale in toate domeniile existente, in special in industria de retail. "Nu am vazut evenimente de o asemenea amplitudine in ultimele decenii, poate nici chiar in intreaga noastra viata", a declarat Jose Luis Duran, CEO al Carrefour SA.
In cadrul aceleiasi conferinte, Duran a mai atras atentia asupra cresterii costurilor la energie si materii prime, care este mai rapida decat cresterea preturilor retailerilor, iar rezervele mondiale de cereale sunt tot mai scazute.
In calitate de CEO al celui de-al doilea retailer mondial, Duran are o perspectiva destul de complexa asupra consumatorilor la nivel global. Compania condusa de el detine peste 15.000 de supermarketuri, magazine si alimentare in peste 30 de tari din Europa, Asia si America Latina.
Volatilitatea pietelor implica noi pericole pentru marele lant de retail, iar Duran a declarat ca toate pietele pe care Carrefour opereaza au fost afectate. Cu toate acestea, Duran si-a exprimat optimismul cu privire la evolutia viitoare a Carrefour pe piata spaniola, care "se descurca de minune in ciuda incetinirii cresterii economice".
Carrefour si rivalii sai de la Metro si Wal-Mart incearca sa patrunda pe piata emergenta din India, care desi se dezvolta cu un ritm ametitor, beneficiaza de stabilitate datorita regulilor foarte stricte dupa care functioneaza.
Duran a mai anuntat un viitor parteneriat dintre Carrefour si o companie indiana, in urma caruia lantul de supermarketuri va deschide primul magazin din India pana anul viitor.
De asemenea, Carrefour planuieste sa transforme magazinele sale care opereaza sub alte branduri in divizii ale companiei, urmand ca acestea sa poarte numele cunoscutului brand Carrefour. Duran a declarat ca pana la sfarsitul acestui an, Carrefour va utiliza brandul sau pe 20.000 de produse diferite din Franta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO