Business Internaţional

Polonia isi consolideaza pozitia pe piata produselor din carne

10.06.2004, 00:00 18



Contrar asteptarilor de dinaintea aderarii la UE, companiile din spatiul central si est european sunt cele care isi consolideaza pozitia pe piata locala a industriei de carne si nu producatorii din vest. Se aprecia un influx de investitii straine in sectorul carnii, dar firmele locale au facut primul pas, aparand semnalele unei presiuni asupra marcilor consacrate, potrivit Warsaw Business Journal.



Procesul a inceput cu anuntul intentiei companiei ZM Duda de a prelua un competitor mai putin important, inca anonim. La putin timp, distribuitorul de carne din centrul Europei, Alsero a anuntat o investitie in ZM Duda. Alsero a mai facut recent inca trei achizitii si are in plan alte investitii pe piata locala, dupa cum afirma Romuland Robaczewski, reprezentant al companiei. Conform analistilor, companiile din industria carnii sunt in stransa competitie pentru castigarea unei pozitii cat mai puternice in lantul cultivare-procesare-distributie, cu scopul de a asigura accesul pe piata en-detail dominata de marile lanturi de hypermarketuri.



"Competitorii europeni pun accent pe consolidarea pozitiei pe piata vanzarilor si nu pe capacitatea de productie", afirma Michiel Klomenhouver de la agentia de consultanta in domeniul alimentelor, Rabobank International din Olanda. Se pare ca Alsero nu doreste sa ramana in urma.



Procesatorul de carne SokA3low (sub controlul firmei finlandeze HK Ruokatolo) exploreaza alte modalitati de distributie, sperand sa beneficieze de potentiala valoare adaugata mai mare corespunzatoare delicateselor afumate din carne.



Vanzarile se vor face prin sistemul magazinelor in franciza. Compania, care detine deja 12 astfel de spatii comerciale aproape de granita cu Germania, a deschis recent un alt magazin in Berlin si are in vedere lansarea altora in cateva orase germane.



Corespunzator directorului Jerzy Majchrzak, strategia unei companii ar trebui sa includa promovarea regulata a marcii firmei prin participarea la targuri internationale, cum ar fi prestigiosul Frankfurt Fair, in cadrul caruia compania a castigat trei medalii de aur.



Unii experti din domeniul vanzarilor cu amanuntul nu cred ca se poate vorbi cu adevarat de marci in domeniul carnii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO