Business Internaţional

Procesul presedintelui Hyundai da planurile companiei peste cap

09.06.2006, 00:00 23

In momentul in care Hyundai, cel mai mare producator auto din Coreea de Sud, a conceput sloganul pentru Campionatul Mondial: "Be There With Hyundai", directorii de imagine nu se asteptau ca Chung Mong Koo, presedintele companiei, sa fie intr-o sala de judecata in timpul turneului.

Presedintele Hyundai Motor, singurul sponsor oficial coreean al Campionatului Mondial de Fotbal, va absenta de la meciurile din Germania deoarece este judecat de tribunalul de la Seul pentru frauda si delapidare. Acuzatiile formulate impotriva lui Chung, majoritatea negate de acesta, strica planurile producatorului auto de a lansa modelul sedan Sonata si vehiculul utilitar Tucson la acest eveniment, relateaza Bloomberg.

"Anulam evenimentele care ar fi permis directorilor nostri sa se intalneasca cu reporteri, oficiali FIFA si clienti corporate", a declarat Park Chae Hoon, presedintele de marketing sportiv de la Hyundai. "Totusi, restul programului de marketing al sucursalelor noastre europene se va derula conform planului".

Park a declarat ca Chung planuia sa participe la Campionatul Mondial. Acesta a negat in repetate randuri delapidarea Hyundai cu aproape 100 mil. euro si crearea unor fonduri de rezerva pentru mituirea oficialilor guvernamentali, potrivit avocatilor acestuia.

Hyundai spera sa recupereze de 70 de ori valoarea contractului de sponsorizare incheiat cu FIFA, a declarat Park. Meciurile turneului final atrag o audienta totala de aproximativ 40 de miliarde de oameni. In timp ce Hyundai nu-si dezvaluie investitia, Coca - Cola plateste aproape 400 mil. euro pentru a sponsoriza urmatoarele patru editii ale Campionatului Mondial.

La casa de pariuri William Hill echipa nationala a Coreei are o cota de 200 la 1 pentru castigarea trofeului. Dupa ce n-a reusit sa castige nici macar un meci la patru editii consecutive ale Campionatului Mondial, in 2002 echipa Coreei a devenit prima echipa din Asia care a ajuns pana in semifinale.

Oficialii Hyundai, care este totodata sponsorul echipelor nationale de fotbal ale Cehiei si Australiei, estimeaza ca numele si logo-ul companiei vor fi expuse aproximativ 12 minute pe panourile din jurul terenului in timpul fiecaruia din cele 64 de meciuri ale turneului.

"Fotbalul este singurul sport cu acoperire mondiala care trece dincolo de barierele rasei, religiei sau nationalitatii", a declarat Park.

Hyundai a lansat noul model Avante luna trecuta in afara stadionului din Seul, unde nationala Coreei a disputat ultimele doua meciuri de pregatire dinaintea competitiei. Ambele meciuri, 1 - 1 in meciul cu Senegal si victoria cu 2 - 0 impotriva Bosniei - Hertegovina, au fost urmarite de 60.000 de fani entuziasti.

"Companiile din Coreea de Sud au avut o experienta unica la Campionatul Mondial din 2002, cand au observat din plin puterea marketingului, si s-au pus in miscare pentru turneul din acest an. Nimeni nu vrea sa rateze evenimentul", a declarat Kim Yong Man, profesor de marketing sportiv la Universitatea Dankook.

cristi.moga@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO