Business Internaţional

Profiturile Metro, sustinute de Europa de Est

Profiturile Metro, sustinute de Europa de Est

Metro ar putea avea de suferit anul viitor din cauza majorarii TVA din Germania

01.11.2006, 18:03 13

Metro, cel mai mare retailer german, a anuntat ca profitul pe trimestrul trei a scazut cu 31 de procente din cauza vanzarilor mai reduse decat in anul precedent si a cheltuielilor aparute in urma achizitiei lantului polonez Geant si a Wal-Mart Stores Germania.
Profitul net al Metro a scazut pe trim. III la 81,5 milioane de euro, respectiv 25 de centi pe actiune, de la 118,5 mil. euro, sau 36 de centi pe actiune pe trim. II, a anuntat compania cu sediul la Dusseldorf, titreaza Bloomberg. In iulie, Metro a cumparat 19 supermarketuri ale Geant in Polonia pentru suma de 224 de milioane de euro, precum si cele 85 de magazine Wall-Mart din Germania pentru a elimina rivalii lantului Real, detinut de Metro, si pentru a-si majora cota de piata. Compania a anuntat ca aceste achizitii vor fi luate in calcul pentru rezultatele finale pe acest an.
"Internationalizarea grupului Metro este garantia pentru o dezvoltare dinamica si sustinuta", a declarat directorul executiv, Hans-Joachim Koerber.
Actiunile Metro au scazut la bursa de la Frankfurt cu 30 de centi sau 0,7%, pana la 45 de euro. Actiunile au crescut anul acesta cu 13 procente, ceea ce reprezina cea mai mica crestere dintre companiile ce compun indicele Bloomberg al retailerilor alimentari, care a avansat cu 22 de procente.
Profitul exclude rezultatele lantului Praktiker, pe care Metro l-a vandut in 2005. Incluzand castiurile acestei unitati, profitul Metro ar fi scazut cu 47%. Cifra nu include profitul provenit din vanzarea unor actiuni la Loyalty Partners, despre care Koerber a spus ca "a fost o suma medie, de cateva zeci de milioane de euro".
In acest an, profitul pe actiune va creste cu 8 procente, au spus oficialii Metro, repetand o previziune anterioara. Vanzarile vor creste cu aproximativ 6 procente, ajutate de inaugurarea mai multor supermarketuri Cash&Carry in Europa de Est si a magazinelor Media Markt si Saturn in regiunea vestica. Metro a anuntat anterior ca vanzarile vor creste cu 4 pana la 6 procente.
Vanzarile pe trimestrul trei au avansat cu 6,3 procente, pana la 14,1 mi-liarde de euro, sub castigul de 7,9 pro-cente din al doilea trimestru, pe masura ce consumatorii au cheltuit mai putin dupa incheierea Cupei Mondiale de Fotbal din Germania s-a terminat.
Profitul magazinelor din Germania a scazut cu 0,3%, influentat de declinul magazinelor Kaufhof si al magazinelor alimentare Real si Extra. Metro a cheltuit mai mult pe publicitate pe masura ce supermarketurile de discount Aldi si Lidl au atras clinentii ai diviziei Real.
Vanzarile retail din Germania, a carei economie este cea mai mare din Europa, au scazut cu mai mult decat era asteptat in iulie si au stagnat in august, odata cu terminarea Cupei Mondiale, iar increderea investitorilor a scazut datorita ratei mici de crestere asteptata pentru anul viitor. "Nemtii sunt foarte sceptici", a declarat Koerber. "Stiu ca taxa pe valoarea adaugata (TVA) si modificarile din sistemul medical vor reduce cheltuielile."
Guvernul cancelarului german Angela Merkel planuieste sa efectueze cea mai mare crestere a taxelor de dupa al doilea razboi mondial, care include cresterea TVA anul viitor la 19% de la 16%. Este de asteptat ca aceasta miscare sa reduca cheltuielile consumatorilor si sa creasca inflatia.
Pe 19 octombrie, sase institute de cercetare germane au declarat ca anul viitor cresterea economica a Germaniei va proveni din investitiile corporatiilor, iar cheltuielile consumatorilor vor stagna. Cumparatorii vor cheltui abundent inainte de sfarsitul acestui an pentru a evita sa plateasca TVA mai mare. Real ar putea totusi sa atinga pragul de rentabilitate in acest an daca consumatorii germani isi vor mari cheltuielile inaintea sarbatorilor de Craciun, a spus Kroeber.
Dupa primele noua luni ale acestui an, pierderile Real au crescut de la 34,7 milioane euro anul trecut la 74,9 milioane euro anul acesta. La magazinele Metro din afara Germaniei, de unde provin 57% din profiturile companiei, au crescut cu 12 procente fata de anul anterior.
Magazinele din Rusia si Romania au fost principalele motoare ale cresterii, a spus Metro.
Metro va deschide magazine angro si supermarketuri in tari incluzand Rusia, Ucraina si China pentru a anula impactul cheltuielilor consumatorilor care stagneaza in Germania. Koerber planuieste sa deschida magazine Cash&Carry si Real in majoritatea regiunilor rusesti, inclusiv in Siberia.

Grupul Metro in Romania
1996 - intra pe piata cu divizia Metro Cash&Carry
2002 - Metro Cash&Carry accelereaza ritmul deschiderilor pana la 4 magazine pe an
Decembrie 2004 - Metro Cash & Carry Romania trece pentru prima data pragul de un miliard de euro vanzari
Octombrie 2005 - Metro ajunge la 23 de magazine si anunta ca expansiunea este completa, cel putin pentru moment
Martie 2006 - intra pe piata cu divizia de hipermarketuri Real, primul fiind deschis la Timisoara
Iunie 2006 - Francois Oliver, fostul sef al Carrefour Romania, preia conducerea Metro Cash & Carry Romania

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO