Business Internaţional

RTL: profit in crestere datorita publicitatii

09.03.2007, 17:33 19

RTL Group, cea mai mare companie de televiziune din Europa, a raportat un profit in crestere cu 66 de procente anul trecut in contextul in care companiile au investit mai mult in publicitate, iar filmele de televiziune si emisiunile de divertisment au atras o audienta mai mare, scrie Bloomberg.
Profitul net al companiei a crescut pana la 890 mil. euro, de la 537 mil. euro in anul anterior, au anuntat oficialii RTL, cu sediul in Luxemburg. Vanzarile au avansat cu 10%, pana la 5,64 mld. euro. RTL va plati un dividend de 1,20 euro pe 2006, cat si un bonus de 1,80 euro.
"2006 a fost un an extrem de satisfacator", a declarat CEO-ul companiei, Gerhard Zeiler. "Strategia noastra paneuropeana este eficienta".
Rezultatele RTL, ce detine participatii in 38 de companii de televiziune si 29 de posturi radio din zece tari europene, au fost impulsionate de redresarea economica a regiunii, fenomen ce a determinat companiile sa-si sporeasca investitiile in publicitate. In 2006, economia zonei euro a avansat cu un ritm de 2,6%, impulsionata de rata solida de crestere a economiei germane, rata care a depasit expansiunea intregii zone euro pentru prima data din 1994.
De asemenea, cresterea castigurilor a fost sustinuta de divizia de productie a RTL, FreemantleMedia, printre ale carei show-uri de succes se numara "Idols", "The X Factor", "The Apprentice" si "The Price is Right", conform website-ului Freemantle.
In luna februarie, RTL a incheiat un acord de vanzare a unui pachet de 33% din actiunile Grupo Media Capital din Portugalia catre compania spaniola Promotora de Informaciones in schimbul a peste 206 milioane de euro.
Zeiler a declarat ca este "usor optimist" in legatura cu evolutia pietei de publicitate din acest an. In acelasi timp, canalele germane ale RTL au avut un "inceput de an promitator". Germania este cea mai mare economie a Europei si cea mai mare piata a RTL.
RTL este cea mai profitabila divizie a Bertelsmann, cea mai mare companie de media din Europa.
ProSiebenSat.1 Media, principalul rival al RTL in Germania, a anuntat saptamana trecuta ca se asteapta ca piata germana a publicitatii prin intermediul televiziunii sa creasca cu 2-3% in acest an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO