Business Internaţional

SABMiller se implică în renovarea barurilor din Africa de Sud, în încercarea de a atrage mai mulţi clienţi

SABMiller se implică în renovarea barurilor din Africa...

Autor: Luciana Georgescu

15.06.2014, 21:00 103

SABMiller, o companie din industria berii, pariază pe finanţările pentru renovarea barurilor din Africa de Sud, cu scopul de a spori vânzările de băuturi, din moment ce compania speră că noul design va fi pe placul celor 17 milioane de femei, cu vârste legale pentru consumul de alcool, scrie Bloomberg Businessweek.

Susan Mathane, proprietara unui bar din Tembisa, un oraş din apropierea capitalei Johannesburg, este unul dintre antreprenorii care au apelat la serviciile oferite de

SABMiller, în încercarea de a atrage un număr mai mare de consumatoare.

Proiectul implementat în Africa de Sud are un buget alocat de 5 milioane de dolari. Programul include renovarea băilor, văruire, sau adăugarea unor piese de mobilier. În plus, compania achiziţionează diferite obiecte, precum pahare de bere, pentru că în general femeilor nu le place să bea din sticlă. “Venim aici pentru că Susan reînnoieşte barul în mod constant – este sigur, iar toaletele sunt foarte curate”, a declarat un client al barului Susan’s Place.

De-a lungul mai multor decenii, femeile nu aveau voie să intre în baruri, din cauza normelor impuse de creştinism şi islamism. În cele din urmă, restricţiile au fost ridicate şi au început să fie deschise baruri, odată cu creşterea clasei de mijloc, la 4,2 milioane de persoane de culoare.

În prezent, SABMiller colaborează cu peste 6.000 de taverne.

Compania originară din Africa de Sud deţine o cotă de piaţă de aproape 90%, însă în 2013 SABMiller a depus eforturi pentru a înregistra creşteri, în contextul inflaţiei tot mai mari şi al competitorilor, în principal Heineken şi Diageo.

Volumul de bere vândut în 2012 a rămas constat pe parcursul anului următor.

“Cererea este scăzută, deci scopul este să recuperăm cota de piaţă pierdută”, a declarat Wynand Van Zyl, analist la compania de consultanţă financiară Macquarie Group.

“Nivelul de abstinenţă în Africa de Sud este în scădere, fiind din ce în ce mai aproape de media globală, astfel că schimbările la nivelul consumului se datorează în mare parte femeilor”, a spus Says De Wet Schutte, analist la Avior Research, o firmă de cercetare din Cape Town.

De când a făcut renovări, în urmă cu 10 luni, Mathane a declarat că vânzările au crescut cu 20%. Pe lângă programul de renovare, SABMiller se implică în instruirea personalului, în ceea ce priveşte metode de comunicare cu clienţii şi furnizorii şi chiar în aranjarea canapelelor.

Acţiunile companiei au crescut cu 6,7 procente de la 1 ianuarie, depăşind principalii competitori. SABMiller vinde bere în peste 75 de pieţe în jurul lumii, însă Africa de Sud este principala piaţă care îi aduce companiei venituri anuale de aproape cinci miliarde de dolari, din vânzarea de băuturi.

“Vom continua să ne mărim cota de piaţă şi să ne protejăm teritoriul”, a declarat Mauricio Levya, directorul general din Johannesburg.
“Relaţia lor cu clienţii comerciali este foarte importantă”, a spus Chris Wickham, analist la firma de consultanţă Oriel Securities, din Londra. “SAB a demonstrat în mod constant că este o companie puternică, specializată în sistemele de distribuţie, ceea ce îi ajută să îşi păstreze cota de piaţă”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO