Business Internaţional

Seful LVMH isi linisteste actionarii: luxul nu are treaba cu dobanzile

12.02.2004, 00:00 18



Perpectivele de crestere a sectorului articolelor de lux sunt pozitive in ciuda impactului pe care l-ar purtea avea masurile ce vor fi luate de catre Statele Unite in sensul reducerii uriaselor sale deficite, masuri ce vizeaza majorarea ratelor dobanzii. Acesta este scenariul descris de Bernard Arnault, presedinte al conglomeratului francez din domeniul articolelor de lux LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, conform Herald Tribune.



Acesta s-a aflat in Manhattan cu ocazia deschiderii unui adevarat edificiu Louis Vuitton de patru etaje situat pe Fifth Avenue si East 57th Street, simbol al unei companii ce isi sarbatoreste cea de 150a aniversare si ale carei venituri au atins anul trecut nivelul de aproape 4 miliarde de euro.



Pentru a evita chiriile mari percepute in aceasta zona, compania a achizitionat cladirea, una din strategiile LVMH dezvaluite de Arnault in cadrul unui amplu interviu.



"Anul acesta ar trebui sa fie unul profitabil pentru industria articolelor de lux avand in vedere evolutia pozitiva a economiei globale," a declarat Arbnault. "Statele Unite se afla in plina dezvoltare ratele dobanzii sunt foarte scazute, sentimentul predominant este cel de optimism, economia japoneza este in curs de redresare, iar China si Orientul Indepartat se dezvolta rapid".



Vuitton a tradus aceste conditii in cresteri majore pe piata americana. Vuitton isi deriva jumatate din venituri de pe piata asiatica, cealalta jumatate fiind obtinuta de pe piata europeana si cea a Americii de Nord, piata Statelor Unite reprezentand 20% din total.



Arnault si-a exprimat dezaprobarea fata de nemultumirea exprimata recent de Marc Jacobs, designerul american desemnat cu sase ani in urma in rolul de consolidare a imaginii companiei Vuitton in lumea modei. Plangerile publice ale designerului cu privire la evolutia lenta a propriei sale linii Marc Jacobs, ce a fost prezentata luni in cadrul saptamanii modei de la New York, sunt de acum nefondate, a declarat Arnault.



"Este un proces de durata, iar lucrurile evoluaza treptat," a declarat acesta. "Linia Marc Jacobs are potential, insa pentru a avea succes trebuie sa te gandesti la toate detaliile".



Arnault a recunoscut ca a facut mai multe greseli, in special in ceea ce priveste extinderea mult mai rapida a supermarketurilor Sephora, pentru care LVMH a platit prea mult, spune acesta. Dupa o extindere prea rapida in Statele Unite, compania a fost nevoita sa inchida unele magazine si sa-si reconsidere pozitia pentru a obtine profitul actual.



Arnault a subliniat faptul ca strategia sa cu privire la retail este gasirea locatiei potrivite, chiar daca acest lucru dureaza. De asemenea, Arnault sustine ca misiunea sa in cadrul Vuitton este cea de a controla operatiunile de productie si retailing, fara magazine in franciza si fara comercializarea unor produse ce ar fi putut afecta imaginea companiei.



Printre categoriile de produse noi se numara bijuteriile fine, categorie ce va fi amplu expusa in cadrul magazinului din Manhattan. Un alt proiect este noul ceas de lux Tourbillon al carui pret este de 200.000 de dolari.



Totusi, exista obstacole, si nu numai din punct de vedere al situatiei economice. Arnault a aratat ca LVMH a majorat preturile pe piata americana cu 6% pentru a contracara efectul devalorizarii dolarului. Pe de alta parte, preturile au scazut in Japonia, pe fondul cresterii valorii yenului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO