Business Internaţional

Tesco intra pe piata chineza de retail

16.07.2004, 00:00 13



Compania Tesco va intra pe piata de retail in curs de dezvoltare, dar extrem de competitiva a Chinei, prin tranzactia de cumparare a 50% din actiunile unui lant de hipermarketuri, contra sumei de 260 milioane $, relateaza Financial Times.



Incheierea tranzactiei cu Ting Hsin, unul dintre cele mai mari grupuri din industria alimentara din regiune, va permite companiei britanice sa se alature rivalilor internationali, precum Wal-Mart sau Carrefour, in lupta pentru ocuparea unei pozitii importante pe piata chineza de retail.



Cumpararea a jumatate din actiunile lantului Hymall, de la Ting Hsin, se inscrie in planurile companiei Tesco de expansiune in afara Marii Britanii si catre pietele emergente ale Asiei si Europei de Est.



Aproape 5,1 miliarde $ din cele 63 miliarde $ cifra de afaceri, provin de la cele 179 magazine ale Tesco din Japonia, Coreea de Sud, Thailanda, Taiwan, si Malaesia, dar China a devenit "motorul" economiei din regiune.



Magazinele Hymall au avut vanzari de 610 milioane $ si un profit net de 10,1 milioane $ in 2003.Grupul planuieste sa deschida alte 10 magazine anul acesta, care vor contribui la o cifra de afaceri estimata de 832 milioane $, anul acesta, conform Tesco. Magazinele, localizate estul, nordul si nord-estul Chinei, au aproximativ 2 milioane de clienti saptamanal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO