Business Internaţional

Vă mai aduceţi aminte de “Ice Bucket Challenge”? Fenomenul viral de vara trecută a strâns aproape 130 de milioane de dolari pentru bolnavii de scleroză

Vă mai aduceţi aminte de “Ice Bucket Challenge”?...

Autor: Greta Bogdan

26.08.2015, 11:29 1929

Fenomenul de acum un an, în care apa aproape îngheţată “a inundat” internetul şi a venit cu cea mai mare provocare din online care a existat vreodată, ALS- Ice Bucket Challenge, a ajuns la primele rezultate: aproape 130 de milioane de dolari din donaţii, scrie Time.  

Vara trecută au fost postate la nesfârşit filmuleţe pe internet în care oamenii îşi pregăteau câte o găleată cu apă rece, îşi anunţau bunele intenţii şi apoi îşi răsturnau apa rece ca gheaţa în cap. Ulterior, aproape fără răsuflare, nominalizau alţi prieteni pentru a face acelaşi lucru, adică îi provocau să facă o donaţie caritabilă pentru ALS, respectiv pentru bolnavii de scleroză.

Ice Bucket Challenge a fost un fenomen de un real succes. Până la urmă, provocarea a ajuns şi la preşedintele american Barack Obama. Cu toate astea, au existat şi multe persoane sceptice, care nu credeau că promisiunile de pe urma acesteia se vor materializa. Vor dona oamenii într-adevăr, aşa cum au promis?, se întrebau unii. Sugera campania că e mai bine să te uzi şi să răceşti în loc să oferi o donaţie caritabilă? Umbrea toată această vâlvă ceea ce era, de fapt, cel mai important? Aşadar, au existat multe voci care s-au îndoit de intenţiile celor care s-au implicat în campanie.

12 luni mai târziu au apărut rezultatele campaniei şi s-au tras şi primele concluzii.

Câţi bani a strâns acţiunea?

Potrivit datelor oferite de ALS Association, Ice Bucket Challenge a strâns fonduri uriaşe de 115 milioane de dolari. De asemenea, participanţii au mai făcut asociaţiei o donaţie extra de 13 milioane de dolari . După cum a fost de aşteptat, aceste sume nu au mai fost strânse până acum de ALSA, asociaţia adunând cele mai mari fonduri în 2013, puţin peste 23 de milioane de dolari.

Cât s-a cheltuit până acum şi pe ce anume?

Reprezentanţii ALSA au declarat că până acum au cheltuit 47 milioane de dolari din cei 115, pe care i-au gestionat pentru diferite domenii de cercetare: descoperirea genelor, dezvoltarea modelului de boală, identificarea biomarkerilor, studii clinice, dar şi dezvoltarea tratamentelor pentru bolnavii de scleroză.

20% din bani s-au cheltuit pentru pacienţi şi servicii comunitare, iar alţi 11% s-au investit în educaţie, fundaţii şi plata taxelor.

“Îmi aduc aminte că am citit multe poveşti în care oamenii se plângeau că Ice Bucket Challenge a fost doar o pierdere de timp şi că oamenii de ştiinţă nu vor folosi banii în scopuri caritabile. Vă asigur că nu este nimic mai fals. Toate donaţiile au fost extraordinar de folositoare în găsirea unor soluţii pentru cei care au într-adevăr nevoie de ele”, a spus Jonathan Ling, specialist în ştiinţele medicale.

Cu toate astea, pot dura chiar şi ani până când specialiştii vor putea descoperi tratamentele corespunzătoare pentru bolnavii de scleroză, aşa că cei care au participat cu donaţii pentru ALSA trebuie să aibă răbdare pentru a vedea rezultatele.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO