Business Internaţional

Vanzarile de nealimentare sporesc profitul Tesco

21.04.2004, 00:00 20



Lantul britanic de magazine Tesco Plc. a inregistrat in al doile semestru al anului fiscal un profit net cu 17% mai mare fata de performanta din anul precedent, acesta ajungand la 669 milioane de lire sterline (1,2 miliarde de dolari). Calculele au fost efectuate de agentia de presa Bloomberg prin scaderea profitului raportat in septembrie pentru primul semestru al anului fiscal din profitul anual total.



Compania isi extinde gama de produse comercializate, de la alimente la tot mai multe produse non-alimentare precum uleiuri de baie, pilote si chiar jachete de piele, la preturi deosebit de competitive pe piata.



Comerciantul detine 3,6% din piata de 111 miliarde lire sterline de bunuri non-alimentare a Marii Britanii. Tesco a vandut mai multe produse pentru copii decat companiile Boots Group Plc. (cel mai mare lant de farmacii din Marea Britanie) si Mothercare Plc., luate la un loc. De asemenea, vanzarile de DVD-uri au crescut cu 60% in decursul acestui an.



Clientii Tesco se pot asigura, pot face depozite sau contracta imprumuturi la magazinele companiei, iar de anul trecut sunt disponibile servicii de telefonie mobila si fixa.



Grupul se extinde si pe plan international. In 2004 a alocat 1,5 miliarde de lire sterline pentru a-si deschide noi magazine in Marea Britanie, Ungaria si Coreea.



Anul trecut Tesco a achizitionat lanturi de magazine in Turcia si in Japonia. In prezent negociaza cumpararea unei parti din 25 de mari supermarket-uri in China.



Aceasta extindere l-ar ajuta sa depaseasca Wal-Mart si Carrefour SA pe piata internationala, unde Tesco a realizat in primul semestru vanzari de doua ori mai mari decat in anul precedent, ajungand pana la 25%.



Compania va crea 20.000 noi locuri de munca in urmatoarele 12 luni, din care jumatate in strainatate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO